/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Parkering ved metro
Fra : bæffer
Vist : 1506 gange
60 point
Dato : 19-07-09 22:11

Hejsa

Jeg har lige fået job på Christianshavn og søger derfor efter en god transport løsning.

Jeg bor i Roskilde men vil helst gerne undgå at tage toget, er der nogen der ved om det er muligt at parkere ved en metro station lidt ude for byen (skal være ledige pladser også efter kl 8.30).
Det må gerne koste lidt, bare ikke en bondegård.

Eller om man evt. kan parkere et sted hvor der går busser direkte til metroen.

Håber nogen kan hjælpe - På forhånd tak

Mvh.

Bæffer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 22:13

Velkommen på kandu

Kommentar
Fra : takker

Dato : 19-07-09 23:16

Du kan P gratis ved Flintholem den løsning har jeg brugt nogen gange, men det er et dumt tidspunkt at køre ind mod byen på.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-07-09 23:21

Jeg tror ikke du kommer uden om toget, der er i dag en helt umulig opgave at køre i bil ind til byen. om morgenen.

Regionaltoget fra Roskilde tager 8 min til Høje Tåstrup, S-toget tager 15 min til Flintholm hvor Metroen også har station. Det han bestemt ikke gøres hurtigere i bil.

Men måske bil til Høje Tåstrup, selv om motorvejen fra Roskilde og ind til byen ofte er fyldt med kødannelser.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-07-09 00:16

Hvis Flintholm er gratis som de siger er det en mulighed, for mig lød det umiddelbart som en omvej, altså ad Roskildevej/ Grøndalsvej til Flintholm, men til gengæld er Metroen lynhurtigt ude på Christianshavn.

Jeg ville nu kigge på toget igen. Mange regionaltog kører til Østerport, så kan Du skifte til Metroen på Nørreport, også hvis Du kommer med S-tog fra Taastrup, det er blot nedad uden at skulle kæmpe sig op på gadeniveau.

Kigger man på rejseplanen foreslår den bus 40 fra Tivoli til Christianshavn, denne kører dog kun morgen og aften med halv-times drift og man skal gå et stykke på Hovedbanegården , hvorimod metroen kører hvert 3. minut så der er hurtigskift uafhængigt af DSB`s forsinkelser

Der skal bruges et 8-zoners periodekort til 1060 kr, så fiser man heller ikke dyr benzin af i langsomme køer.

PT tager jeg metroen i myldretiden, det sker at vi står som sild i en tønde, men det er hurtigt overstået.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-07-09 08:40

ville nok vælge pakering omkring Sundby st
eller
roskilde st - hovedbanegården - nørreport - cristianhavn det tager ca. 40 min fra roskilde station til christianhavns (metro st)

traffiken omkring kbh om morgen på motorvejen er temlig tra