/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Mangler lyd.
Fra : musholm
Vist : 417 gange
10 point
Dato : 19-07-09 17:21

Hej. Pludselig er lyden gået på min comp. er der nogle der ved hvad jeg kan gøre. Vil ikke investere i nyt lydkort da det er en ældre comp.
Musholm

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 17:28

Du har garanteret checket i lydindstillinger i kontrolpanel, om der er "skruet" op , og hvis det er en stationær pc, om lydkablet til evt. externe højtalere sidder i pc-en? (Og selvfølgelig også, om der er skruet op)

Mvh

Kommentar
Fra : musholm

Dato : 19-07-09 17:32

Ja, er desværre tjekket ??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 17:36

Har du også checket, om der skulle være smuttet nogle drivere? Du kan jo evt. prøve at finde den gamle inst.cd til lydkortet, og installere det igen, og måske finde opdaterede drivere på nettet .

Kommentar
Fra : musholm

Dato : 19-07-09 17:38

Har ingen cd. Hvordan kan jeg finde ud af hvilken driver jeg skal opdatere ??
Musholm

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 17:46

Der skal du i Kontrolpanel, System, Hardware, Enhedshåndtering og Enheder til lyd, video og spil. Højreklik på den og venstreklik på Egenskaber. Der skal navne på dit lydkort gerne fremkomme. Højreklik på det og venstreklik på Egenskaber. Der kan du så se det med opdatering. Pu-ha, håber du kan finde det (Hvad man dog ikke gør, for at tjene 10 point )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 17:53

Højre klik på Denne computer, klik på Adminstrer, find og klik på Enhedshåndtering, find Enheder til lyd video og spilenheder, klik på det lille + og marker din lyddriver, det er den eneste som har et specielt navn, min hedder VIA AC 97 højre klik på den og vælg Opdater driver, giv lov til at søge på internettet, hvis du får besked om at Windows ikke kan finde en bedre driver, så højre klikker du igen på lyddriveren, men denne gang klikker du på Fjern, siger ok til advarslen om du du er ved at fjerne dit lydkort, og genstart din computer, Windows finder selv en lyddriver når den starter igen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 17:55

Her er lige 3 oprydningsprogrammer, som jeg vil anbefale dig at installere og bruge. For det kan jo være, at din pc trænger til en gang rensning for alt muligt småsnask, der bygges op, hver gang pc-en kører og også er på nettet. Ved CCleaner skal du ved inst. huske at fjerne fluebenet ved inst. af Yahuu-Toolbar .

http://programmer.downloadcentral.dk/?TweakNowRegCleaner/Tweaks-Tunes/Diverse/735

http://programmer.downloadcentral.dk/?AdvancedSystemCareFree/Tweaks-Tunes/Diverse/3158

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=ccleaner&searchArea=programs

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 17:58

OVN. Det er meget venligt, at du bare sådan lige tager over og gentager lidt af, hvad jeg har skrevet. 1000 tak .
Og så vil jeg liste ud af Musholms spørgsmål. Og håbe at lyden kommer igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 18:03

Citat
Det er meget venligt
tusind tak jeg elsker roser du havde ikke sagt noget som helst om Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 18:05

Kan du nu ikke læse dansk mere? Prøv lige igen, ik? Fra mig 19-07-09 17:46

Kommentar
Fra : musholm

Dato : 24-07-09 15:37

Mange tak. Jeg prøver lige når ferien er overstået. Håber at det virker

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-07-09 16:23

Vi håber også, at du får lyd på. Og god ferie og nyd den .

Mange venlige hilsner