/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Visa Electron-Polen
Fra : musholm
Vist : 2378 gange
50 point
Dato : 19-07-09 17:16

Hej. Er der nogle der ved om man kan hæve Polske Dollars på sit Visa Electron i Polen/Stettin ?? og kan det betale sig ifht. at veksle hjemmefra ??
Musholm

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 19-07-09 17:21

Kunne du ikke bruge svaret her

http://www.kandu.dk/Spg137776.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 17:28

Hje med dig.
Vi har været der og det der ABSOLUT bedst kunne betale sig var at veksle på hotellet.
Vi fik en bedre kurs der end da vi vekslede hjemmefra.
God tur.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 17:28

Hmm.........

Har Du tænkt på om Din bank eventuelt havde et svar......i mangel af samme herfra ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 17:30

Det kan du ikke, men du kan hæve polske zloty med Visa Electron i Polen, det er billigere at have danske kroner eller amerikanske dollar med og så veksle privat, der en meget højt vekselkurs på gaden, når du kommer hjem igen, så bør du blokere og udskifte kortet, der risiko for at den bliver kopieret og misbrugt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 17:31

Uha, piaskov.

Hoteller er nu ellers kendt for at tage et "velfortjent " vekselgebyr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 17:32

Citat
Hoteller er nu ellers kendt for at tage et "velfortjent " vekselgebyr
det gør de også, det er meget billigere at veksle på gaden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 17:33

Citat
Hoteller er nu ellers kendt for at tage et "velfortjent " vekselgebyr

Ja det er de men der var ingen problemer der.
Vi var MEGET overraskede.
Det kunne VIRKELIG betale sig. Vi fik en bedre kurs der end herhjemme.

Kommentar
Fra : musholm

Dato : 19-07-09 17:37

Tak skal i ha´. Er der nogle ting man skal tjekke når man veksler på gaden ?? altå udover at det ikke er avispapir man får ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 17:38

Ja at de ikke tager R**** på dig for det er de MEGA gode til

Kommentar
Fra : musholm

Dato : 19-07-09 17:39

Ja, det er jo det jeg tænker på....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 17:42

Gør du som vi gjorde.
Jeg havde da vekslet lidt hjemmefra så de første dage kunne overleves.
Hver morgen stod der et kæmpe skilt i receptionen med hvad kursen var den dag.'Og vi vekslede hver morgen så vi havde til resten af dagen.
Betrykkende er det også ...så man ikke render med R*** fuld af penge.
Der er MANGE der tigger på gaderne så se jer for og begynd IKKE at gi' penge ud til dem.
De taler sammen og i får IKKE ro.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 17:45

Citat
Er der nogle ting man skal tjekke når man veksler på gaden ??
ja du skal ikke gå med om i en mørk sidegade, og i skal helst være flere end dem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 17:46

Citat
og i skal helst være flere end dem

Det er NÆSTEN ikke engang løgn

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 17:49

Hvad man også skal passe på at de ikke tager kortet med ud i baglokalet på restauranter o.l. hvis man altså vil betale med kortet, uagtet at de kommer med en maskinskrevet bon som man skal underskrive.

Tjek omgående kontobevægelser ved hjemkomsten.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 17:52

Citat
uagtet at de kommer med en maskinskrevet bon som man skal underskrive.

Ja også det.............................lad aldrig dit kort ude af syne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-09 17:56

Lad os nu lige slå 2 ting fast....

Hæver/bruger du et Visa Electron i udlandet får du den kurs DIN BANK I DANMARK giver.... så det gør INGEN forskel HVOR du bruger det - bortset fra hævegebyr ved kontanter)

Svindel med Visa Electron er næsten lig nul...

Årsag:

Har du Visa Electron er den mest sandsynlige årsag at du enten er under 18 eller IKKE er "god nok" til et VISA
Så evt. svindlere ved udmærket at de højst kan svindle for dit "indestående" og det er næppe stort nok til at de gider.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 20-07-09 07:48

Som før beskrevet er der en "KANTOR" på næsten et hvert gadehjørne og ved alle Supermarkeder,se dig om for at få den bedste vekselkurs.

Lad nu være med at veksle på "gaden" ved tilfældige mennesker.

Kommentar
Fra : musholm

Dato : 24-07-09 15:34

Tusind tak for svarene alle sammen.

Godkendelse af svar
Fra : musholm

Dato : 08-09-09 11:05

Tak for svaret Nordsted1.