/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
værktøjskøb toolstop.co.uk
Fra : Jegkan-kandu
Vist : 1701 gange
50 point
Dato : 19-07-09 00:25

Hej alle.

Er der nogle der har erfaringer med køb hos toolstop.co.uk ? D.v.s. rent faktisk har handlet på dette site. Priserne ser ud til at ligge i den fornuftige ende, hjemmesiden ser officiel ud - der er kontakt/adresseoplysninger, selskabsregistreringsoplysninger o.s.v.

Ligger i Skotland (som vel er en del af Storbritannien - som igen er medlem af EU ? ja - undskyld min mangel på almen viden om dette emne).

Der må kunne købes herfra på samme vis som hvis man som dansker køber varer over nettet fra Tyskland, Sverige og andre EU-lande.

Påtænker køb af batteridrevne værktøjer (ikke 220 v værktøjer som måske kører 110 v i Skotland ?!)

M.v.h.
Claus

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 04:33

De bruger også 220 v i Skotland.

Men tjek priserne herhjemme først, mange ting bliver solgt til rene foræringspriser grundet krisen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 04:35

Skotland er en del af UK og dermed også EU, og ved køb betaler Du kun engelsk moms som ligger et sted mellem 15-20 %.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-07-09 07:19

Jeg prøvede lige for sjov at checke prisen på en Bosch skruemaskine, 2/3 af prisen i DK, men en dyr forsendelse gjorde, det var samme pris som jeg kan få den for herhjemme.

Men skal du have mange ting på en gang tror jeg godt det kan give en fornuftig besparelse (DK er trods alt det dyreste land i Europa, tror det var 41% over gennemsnittet )

Det du for en sikkerheds skyld skal være opmræksom på, er hvordan du betaler.

Hvis du skal være sikker skal du enten bruge et rigtigt kreditkort, fx mastercard eller Visa-delen af et visa/dankort, for så kan du nægte at betale når regningen fra kreditkortfirmaet dukker op (altså kun hvis du ikke har fået varen, den er defekt el. lign. og firmaet ikke gør noget ved det).

Hvis du ikke har et kreditkort er et godt alternativ, som jeg kan se firmaet bruger, paypal.com

Det har jeg brugt mange år efterhånden, aldrig problemer, den eneste gang jeg havde problemer med en leverandør mailede jeg Paypal ,ed kopi til sælger, og lynhurtigt blev problemet løst. Paypal ejes af Ebay, og fungerer ved at du melder dig ind, giver Paypal dine kreditkortoplysninger (IKKE password, kun det du normalt giver sælger ved en internethandel)

Når du efter at have afsluttet indkøbet vil der typisk være en paypal-knap (det har toolstop.co.uk) som stiller dig over til Paypal, du logger ind, beløb mv er klar, du bekræfter købet og får en mail med bekræftelse fra paypal, så en fra sælger, hvorefter alt er OK, og du kan vente på posten. For dig som køber er Paypal gratis, der er et eller andet mindre gebyr for sælger.

Det kan også bruges til pengeoverførsler mellem private, jeg har købt ting, helt ned til 1$ i USA af private (forsendelsen var selvfølgelig dyrere) kører helt smertefrit.

Og nej, jeg har ikke aktier i Paypal eller Ebay, men ville nu ikke være ked af det hvis jeg havde

Kommentar
Fra : Jegkan-kandu

Dato : 19-07-09 18:00

LuffeA -> Jeg har set priser herhjemme først (jeg er jo lidt af en gnier) - har lige købt en kapsav der var billigere herhjemme end i udlandet, men de andre ting jeg har kigget på er MEGET under prisen i.f.t. DK.

Vagnr. -> Jeps - fragt er dyr, men havde tænkt på at investere i streglaser, fein multimaster og afstandsmåler og så vil der jo også være fragt på dansk levering så det er "kun" merprisen der så måske er 100-150 på fragtdelen. Du har ret i, at man ikke skal bestille en tommestok for så går det galt
Jeg handler ALTID med dan- og/eller VISA-kort ved nethandler. Tager en forhandler ikke disse kort er det ikke seriøst - og så er der andre der gør - og det er så dem der får handlen i stedet.

Jeg savnede egentlig en kommentar fra én der rent faktisk HAR handlet hos pågældende, men det er da ikke sikkert at det sådan lige er til at finde én der har det ?!