/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hjælp!!
Fra : Babyhdoll
Vist : 469 gange
20 point
Dato : 18-07-09 23:10

Nu skal i hører..

Jeg har 7 slørhaler i en 60 liters bowle. Har haft dem i nu 3 uger, og de har altid været glade. For to dage siden, begynder en af dem at svømme den forkerte vej (altså med maven opaf) Den svømmer stadig ligeså meget rundt som før, men det ser bare meget underligt ud. Er der nogen der ved hvorfor en fisk begynder at svømme sådan? Har den meget luft i maven, eller er den evt. med rogn? - Den ser nemlig tyk ud omkring maven.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 18-07-09 23:25

Den er HJERNE_skadet/ = INDAVL

Eller også har fisken været UDSAT for et meget stort CHOK =

VARME-PÅVIRKNING / eller meget dårligt vand med for LIDT BOBLER I./ = RÅDENT LOKUM´S VAND
og såmæn?d bare dør af FORGIFTNING, af samme.

ALLE FISK / på nær et par få_ har svømmeblære
OG DE VENDER ALTID RIGTIGT.

MEN SELV TROR JEG, AT DU IKKE HAR NOGEN FORM FOR RENSNING
I DIN ** SUPERBOWL **
Vand RÅDNER og bliver til ET LOKUM__ selv for smådyr
Hvad får mig ind på andre tanker omkring DYRE_VELFÆRD.

Men prøv at SPØRG EN BRUGER ved navn KLUMME / krumme
eller noget i den
stil.

Mangler du hjælp til dine fisk_ så har jeg masser af LÆSESTOF

PM og det kan blive dit.

MEN _________HUSK LIGE AT LUFTE UD FØRST

Planter er en 'næsten' nødvendighed, hvis du ikke har et filter, med ' KUL ' i.

SOM **BOBLER** kan du bruge en gammel dæk-slange, hvis du ikke har RÅD til andet.
Eller din Fars´s kompresser__ pas på trykket.

MEN FORVENT AT ALLE dør/ bliver rund_tumpede, hvis du ikke skifter
VAND/ eller giver dem ILT = bobler

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 18-07-09 23:29

OG HVEM BROKKER SIG OVER EN /

kamphund / kat_m KLØ`r

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-09 23:47

Din fisk er syg, har sikkert problemer med svømmeblæren.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-09 00:17

Den kan være syg, have problemer med svømmeblæren så den bliver for oppustet og fungerer som en ballon der søger opad og derfor vender fisken forkert, vandet kan være forurenet hvis fiskene overfodres, den kan mangle ilt, o.s.v.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 04:38

Ja, den er blevet tosset i hovedet, det kan ikke helbredes.

Kommentar
Fra : Babyhdoll

Dato : 19-07-09 11:10

Selvfølgelig har jeg et filter nede hos dem, plus en der giver dem ilt. Vandet bliver renset 1 gang om ugen - så bliver 1/3 tømt og der fyldes nyt i. Derudover er der også planter i vandet, og de bliver bestemt ikke overfodret.

- Det var derfor jeg spurgte, for det kan umuligt være vandet der er beskidt eller lign.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 11:16

Hvis de andre er helt friske så lad være med at tænke mere over årsagen, den er simpelthen blevet syg.

Kommentar
Fra : dennis81

Dato : 20-07-09 00:10

Når du skifter vand, bruger du så alm. koldt vand fra hanen, eller laver du vandet samme temperatur som i bowlen?

Måske er det svømmeblæren, måske er den syg eller måske vil der bare ikke være som de andre fisk..

Hvis du har et filter med kul og en pumpe til ilt, nogle planter og er 100% sikker på at du ikke overfodrer... hmm...

Slørhalen kan godt have fået luft i maven, hvis den fodres i overfladen. sørge for foderet synker, når de skal spise...

P.S. Der er mange andre ting du skal tænke på... Så hvis du ikke i nu har en bog om fisk, så køb en!!!

Held og lykke....