/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
beskyttelse af billede
Fra : reneholm
Vist : 582 gange
300 point
Dato : 18-07-09 20:37

Hej

er der nogen der ved om man kan indlægge en kode i en billedfil som man bagefter kan spore, jeg tænker på hvis nogen stjæler et billede fra ens hjemmeside så kan man søge efter den bagefter?

Koden skal ikke bare være filnavnet, for det kan jo omdøbes ;

Accepteret svar
Fra : klumme_k-rumme

Modtaget 310 point
Dato : 18-07-09 20:49

Det kan du sagtens, men , det bliver på dit originale billede.
Og kan derfor fjernes ved en kopi, medmindre du køber programmet ?
Søg selv efter Digimarc
http://www.google.dk/search?hl=da&q=digimarc+photoshop&meta=

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 18-07-09 20:56

Har ikke sat mig ind i, om du KAN SPORE dit billede på nettet, tror det bliver særdeles svært,
medmindre der ligges en kode ind i selve billedet, som ligefrem giver dig en mail,
om at billedet er blevet åbnet i en LOKAL billede-browser.

Men Digimarc giver den bedste sikkerhed for overholdelse af dine rettigheder.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-09 21:17

Næ, men du kunne evt. lave det så det , om ikke er umuligt, så besværligt at kopiere billedet fra din side.

Eller lad være med at lægge billederne på nettet i en stor opløsning.

Nu skal det også være specielle billeder for at nogen gider stjæle dem fra en hjemmeside.

Der er jo masser af fotosider hvor forskellige fotografer lægger bunkevis af billeder, så der ledes nok først og fremmest sådan nogen steder frem for på hjemmesider.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 18-07-09 21:59

Gør som andre, billedet på nettet laves i en ringere opløsning, så ingen
kan bruge det til noget.
Prof. fotografer, museer m.fl. bruger metoden.
Man har jo mulighed for at se billedet og kan købe i god kvalitet.

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 18-07-09 22:36

@ klumme_k-rumme lige nøjagtig det med at kode ind i billedet er det jeg påtænker

jeg lægger altid op i lav kvalitet

Godkendelse af svar
Fra : reneholm

Dato : 01-09-09 16:35

Tak for svaret klumme_k-rumme.