/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
pot-au feu
Fra : m13ark
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 18-07-09 15:36

jeg har mange gode opskrifter på denne gamle form for fransk suppe- Er der nogen der har forslag til en fornyelse, der dog respekterer dens oprindelighed

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 15:38
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 15:38
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 15:40

Det var da 2 vidt forskellige måder at lave det på .

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 18-07-09 15:54

hi piaskov. Det er de tilgængelige, og dem har jeg set. Jeg kunne godt tænke mig nogle mere specielle, som der ikke bare er de ordinære

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-09 15:54

Brun benene og kødet før vand tilsættes.
Ihvertfald benene giver mere smag hvis de brunes, det kender vi jo fra når vi skal lave en fond.

Hæld 3 glas tør hvidvin i og spæd op med vand, et par fed hvidløg måske eller et par spsk koncentreret tomatpure, lidt eksotisk peber istedetfor sort.
Du laver vel også en suppevisk af porretoppene ?

Istedetfor persille kunne man anvende kørvel eller ost som drys, legere suppen med en æggeblomme. Husk at skumme suppen igen efter æggeblommen da denne samler lidt "affald"

Lige bortset fra aspargessuppe blev min far altid sur hvis der ikke var et par kartofler i suppen.....rent fyld.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 18-07-09 15:57

skide godt bud luffe A