/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Redcurrant til Thomas.Haugaard
Fra : netper
Vist : 491 gange
300 point
Dato : 18-07-09 15:04

Currant havde jeg allerede fundet, men Redcurrant må jo så være røde ribs, som de jo eller almindeligvis er, men der findes også en hvid variant.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-07-09 15:16

Citat
men der findes også en hvid variant.

ja, og de er ikke så sure/smags snerpet, som de røde. er gode og lave

syltetøj af til oste madder, og brassede kartofler, måske en mærkelig sammen sætning, men det smager godt,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-09 15:34

Fra Gyldendals ordbog

currant s 1 (bot) ribs; 2 korend; red currant ribs; black currant solbær.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-09 16:16

Citat
I Tyrkiet bruger man sorten Sultana, der ligeledes er en fantastisk, men lille spisedrue. Ved høst af druer til rosiner lader man klaserne hænge på rankerne til de er overmodne.

http://eksotiskefrugter.emu.dk/frugter/vindrue.html

Jeg er klar over, at det ikke er et svar til dette spørgsmål, men til de spørgsmål, som du har afsluttet får du ikke mail.

Kommentar
Fra : Nordsted1