/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Udskrive et bibloketsstruktur
Fra : JanJohannsen
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 18-07-09 11:22

Hej
Jeg skal have ryddet op på et par drev, men inden jeg begynder at flytte rundt vil gerne have et overblik over hvad der ligger hvor, således jeg kan opbygge en ny struktur som dækker begge.
Derfor vil jeg gerne have skrevet strukturen på biblotekerne ud (ej fil-niveau)

Hvordan er det lige man gør i Windows.?

Hvis jeg i DOS bruger PRINT og TREE, så virker det fint, bortset fra at min printer jo sidder på en USB-port, og derfor kan PRINT ikke finde en printer.

Jeg har læst løsningen som ID=82373 beskriver her på kandu.dk, men når det kommer over i en TXT-fil, så bliver det noget uoverskueligt, da de lodrette streger bliver til "3" (små tretaller).

MVH
Jan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-09 11:25

Her burde være noget du kan bruge, f.eks. PrintFolder 1.3:
http://no-nonsense-software.com/freeware/

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 18-07-09 11:28
Godkendelse af svar
Fra : JanJohannsen

Dato : 18-07-09 15:03

Tak for svaret Klaudi.

Printfolder1.3 kunne jeg ikke få til at tage alle underliggende bib. med, men denne her ser ud til at virke fint.
Jeg kan godt få den til at skrive strukturen ud, så jeg kan se den, men hvis jeg gemmer den som en txt-fil, så bliver den "fald".
Jeg har prøvet en del indstillinger, men uden held ind til nu. Måske du har et par fif.

MVH
Jan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-09 18:00

Velbekomme

Har prøvet med alle mulige indstillinger, syn's ik' lige jeg har nogle gode fif

Har fundet en anden, måske den kan bruges:
http://www.spadixbd.com/freetools/jdirprint.htm

Kommentar
Fra : JanJohannsen

Dato : 19-07-09 17:56

TAK for linket, men den kunne heller ikke løse opgaven.
Jeg forsøger videre med "karen"

MVH
Jan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-09 20:35

En mere

Citat
Directory Lister lets you list all or selected (like mp3 songs) files you have in selected directories on your hard disk, cd-rom, floppy and wherever you want into text or html file. It is a freeware program, so you can give it to anybody at no price.
You can:
choose which items you want to list - subdirs, size, date, time, attributes, directory names, directory size, full path, crc32 value
choose the width of these fields,
choose which directories you want to include,
choose if you want a text file or html file,
choose sort options,
choose mask for filenames, for example, you can list all your mp3 files you have using *.mp3 mask,
generate listing for each processed directory,
load and save your settings,
list files from command line (for FTP owners).

http://freeware.prv.pl/