/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Brandsikkert underlag/tæppe
Fra : johanma
Vist : 4383 gange
399 point
Dato : 18-07-09 02:21

Er det muligt at finde et underlag til at have liggende hvor rygerne (inkl. mig selv) sidder? vil gerne undgå brandmærker i trægulvet.

Det skal se nogenlunde ordenligt ud.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-07-09 02:55

Tæpper af ren uld er ret sikre. Men de skades da hvor en glød falder. Gløden går ud uden at antænde tæppet.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-07-09 07:05

Hej
Du kan købe et brandhæmmende underlag her

http://www.max-mortensen-co.dk/pdf/rygeforklaede_s2.pdf

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-09 08:08

Hmm, selv som ryger synes jeg det er overkill med brandhæmmende underlag.

Selv om man er ædru og helt vågen burde gløder ikke falde ned, medmindre det er hjemmerullede der kan være slemme.

En mørk/koksgrå løber af uld kan der sættes mange mindre brændemærker i før den skal kasseres.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-07-09 08:28

man kunne jo også henlægge rygesalonen til et mindre følsomt sted

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-09 08:40

Citat
man kunne jo også henlægge rygesalonen til et mindre følsomt sted

Ja, til de "frastødende" lokaler

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-07-09 08:56

Det nemmeste og billigste for dig, vil måske være, og henvende dig, til din
Kommunes Hjælpemiddelcentral, de skal nok, lige som så mange andre
Hjælpemiddelcentraler i det øvrige land, have et sådan underlags tæppe, endda i både blødt og hårdt materiale, og i flere farver, som måske vil
passe til din gulv farve, ??
Erfarring taget fra min egen mor,s vedkommende, som brugte dette princip,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-09 09:35

Der findes et erstatningsmateriale for asbedsttæpper som ikke er lovligt mere.
Jeg har selv et til brug ved svejsning på udsatte steder.
Men desværre aner jeg ikke hvor jeg fik det fra.
Måske ved et sikkerhedsfirma som eks. Arsima hvor du kan købe det.
http://www.arsima.dk/

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 26-07-09 20:58

Alu dork plade

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-09 21:02

Alu dørk plade.................................den kradser i ryggen.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 26-07-09 21:04

Hmm... så lad være at ligge på gulvet

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 27-07-09 10:17

Det er til min mormor, hun er af ældre dato og er ikke så god til at styre cigaretterne længere. Det er så både for hendes sikkerhed og for ikke at ødelægge trægulvet.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-07-09 10:26

Har du været inde og kigge på mit link,
Citat

De stykker og rygeforklæder man kan købe der, er også den slags man bruger på plejehjem til "lidt usikre rygere"

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 03-08-09 11:00

Ja det har jeg kigget på & det ser ret fint ud, jeg vil bare gerne have endnu flere muligheder, så der er lidt at vælge imellem

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-08-09 13:22

1 der findes tæpper som ikke kan brande men det er ikke ensbetydene med at der ikke kommer mærker efter en cigaratglød.
2 det eneste altenativ er en metalplade eller fliser da disse produkter ikke kan brande/ fliserne kan heller ikke tage skade af en glød mens metalpladen kan få mærker

så læg fliser under det er pt det mest sikre da det ikke brander eller får mærker

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-09 13:27

Du kan købe brandhæmmende spray, så kan du købe lige det gulvtæppe din mormor syntes om

http://www.tifo.dk/shop/burnblock-0-5-315p.html

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-08-09 13:30

5000 l. svømmepøl, kan stå i de fleste stuer...

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 04-08-09 13:07

Det gør ikke noget at der kommer brændmærker, det må bare ikke kunne brænde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-09 13:21

Så kan du købe et pænt 100% ren uld tæppe, og evt. spraye med brændhæmmende, så er det som at gå med livrem og seler