/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
sata disk
Fra : Preb0232
Vist : 614 gange
300 point
Dato : 17-07-09 10:33

Hej jeg står med en Acer der er født med vista, men bestemt ikke egnet til dette.
der er på acers hjemmeside drivere XP til denne model, men hvordan får man sata drivere ind, så man kan installere xp

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-07-09 10:34

Det gør du med en ekstern floppy

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-07-09 10:39

eller du laver din egen cd med driveren på, det er nemt med dette program: http://www.nliteos.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 10:41

Linux Ubuntu så er du helt fri for at bakse med drivere:
http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 16:48

Driverne til dine SATA disk ligger på den medfølgende CD. Se om du kan få dem der fra.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-07-09 21:50

@ granner01: du kan ikke installerere dem fra en cd, der er to mulighedder, 1. fra en floppydisk eller 2. integrer dem på din installations cd

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 22:25

Det var pokkers, det gjorde jeg ellers i sidste måned. Ja der kan man bare se.

Og hvem har floppydisk i dag. Nærmere USB penne.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 17-07-09 22:35

Citat
Det var pokkers, det gjorde jeg ellers i sidste måned.
så er det ikke det samme vi taler om (eller også er det løwn hva du si'r)
her er der tale om textmode drivere til XP (når du starter installationen trykker du F6 og propper en floppy i)

VISTA er en anden snak, den kan bruge usb, cd , dvd og floppy

Godkendelse af svar
Fra : Preb0232

Dato : 19-07-09 22:45

Tak for svaret EXTERMINATOR.