/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Frontpage's baggrund's billeder kopiere ~
Fra : mhvejsel
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 13-04-03 00:14

Hej allesammen.
Hvordan får jeg Frontpage til at stoppe med at ligge mine baggrunde ud flere gange..
De kopiere sig selv til der ikke er mere plads.
Hvad skal jeg gøre.
Findes der et lille triks som jeg kan bruge.
Håbar at i kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Med Venlig Hilsen

Mads Hvejsel
Mhvejsel.dk
Cs-zone.dk

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-04-03 01:37

Hej med dig - sådan som jeg lige umiddelbart forstår dit spørgsmål er mit bud på det, at det billede du bruger som baggrund ikke min. 800x600 i størrelsen - bruger du f.eks et billede der måler mindre end det ( 100x100 f.eks ) vil billedet gentage sig selv ligeså mange gange det kan.

De mest anvendte baggrunds-størrelser er 800x600 eller 1024X768.

Så hvis du VIL bruge det billede du evt. snakker om her må du indsætte det son "billede" - men hvis du vil have det som baggrund, skal du ændre størrelsen ( er godt med på at det ikke altid er muligt )

Håber jeg har forstået dig ret .........

Hilsen Karina / Fnoller

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-04-03 01:52

du kan åbne dit billede i paint og vælge menuen Billede, derefter stræk/vrid. I den menu du så får, skal du ændre peocenterne, eks: hvis dit billede er 100x100 pix (pixels, en måleenhed for hvor mange punkter det er stort), og det skal være 800x600 skal du i højden ændre til 600% og i breden til 800%. Du skal bare være opmærksom på at billedkvaliteten kan blive meget forringet ved så store forstørrelser.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-04-03 01:56

dette var ikke et svar men en tilføjelse til Fnollerpiges svar, og hendes ide til at gøre billedet større.

du kan også gøre det at du åbner et nyt paint projekt i 800x600 pix, sætter lidt farve på den hvide baggrund (vis du da vil det) og sætter dit billede ind i midten. å gemmer du det hee som en JPEG (.jpg) fil. Du kan nu sætte den ind som baggrund

Kommentar
Fra : Zyntherius

Dato : 21-04-03 15:39

hmm... vil råde dig til at finde en anden og bedre HTML-editor... du kan finde en på feks: www.download.com