/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Lyd på hjemmesie
Fra : amh
Vist : 311 gange
95 point
Dato : 12-04-03 22:48

Hej! jeg har fået anbefalet dreamweaver og har derfor nogle spørgsmål: findes der ikke en Dansk guide til dreamweaver? og hvordan får man lyd på sin hjemmeside?? altså når man er på en side så afspiller den en lyd som man selv har valgt. Fx:http://www.ts-ef.dk er der det jeg mener Og findes der andre "lette" programmer til at lave hjemmesider i?

Med venlig hilsen Andreas og på forhånd TAK!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-04-03 00:53

Hej Andreas,

øh... det kommer lidt an på hva' for lyd du tænker på... men hvis det f.eks. er Wav eller Midi... så ka' du gøre det vha. noget HTML code...

hvis det f.eks. er en Wav fil du vil ha' afspillet, ka' du skrive følgende kode... som du ka' indsætte på din hjemmeside... (hvis det er midi skifter du bare wav ud med midi)...
-----------------------------------------------------------------------
Kode
<EMBED src="Navn_på_din_wav-fil.wav" height=60 width=80 border=0 hidden="true" autostart="true">

eller f.eks.
<embed src="Navn_på_din_wav-fil.wav" hidden="true" autostart="true" loop="false">
(hvis du vil ha' den til at køre i "ring", så ændre loop til true)...

-------------------------------------------------------------------------- --------

du ka' også kigge på denne side "HTML - Tag Reference" nede ved BGSOUND... -->
http://www.geocities.com/SiliconValley/1049/html-tagref.html

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Random

Dato : 13-04-03 14:55

Hej Andreas

Der er også en anden mulighed. Du kan lægge lydfilen i et Flash object, på den måde blive lydfilen komprimeret en hel del i forhold til at afspille den i wave formatet. Metoden har de f.eks. benyttet på http://www.emuleplus.tk , godt kombineret med grafik, men det er jo ikke nødvendigt.

En 3dje mulighed er at indsætte et Windows Media player object. Det kan du så linke til din lyd stump f.eks. i mp3 format eller wma. Koden for det kan se sådan her ud:
Kode
<html><head><title> Media Player Configuration</title>
<script language="javascript">
var mediaPlayerObjects = escape('<object id="wmp" width="70" height="24" classid="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2in f.cab#Version=5,1,52,701" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject"><param name="filename" value="test.mp3"><param name="AnimationAtStart" value="0"><param name="AutoStart" value="1"><param name="Displaybackcolor" value="#000000"><param name="EnableContextMenu" value="1"><param name="Loop" value="1"><param name="ShowControls" value="1"><param name="ShowDisplay" value="0"><param name="ShowStatusBar" value="0"><param name="TransparentAtStart" value="1"><param name="Visible" value="1"></object>');
</script>
</head>
<body bgcolor="#666666" text="#ffffff">
<table cellspacing="0" cellpadding="5" border="0" width="100%">
<tr><td align="center" valign="middle" width="34%">
<script language="Javascript">
document.writeln(unescape(mediaPlayerObjects));
</script>
</td></tr></table>
</body></html>

Hvor test.mp3 så er navnet på din lydstump.

Nogle andre lette HTML redigerings programmer.. Synes ikke Dreamweaver er begynder Programmét... Men bruger selv Frontpage, og det virker meget simpelt. Ellers er der noget der hedder Stones webwriter, der er dansk udviklet, og skulle heller ikke være så ringe endda.

Håber det ku hjælpe lidt.
Mvh Random

Kommentar
Fra : hatmand

Dato : 06-05-03 20:59

Hejsaz

Der er skrevet et par danske brugerbøger om Dreamweaver. B.la. kan du fra www.idg.dk købe Dreamweaver 4 for 69 kroner. Den er ikke helt up to date, men dejlig letforståelig for os der ikke er så "nørdede" endnu