/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
God billig gps
Fra : she79
Vist : 1592 gange
20 point
Dato : 15-07-09 20:43

vi er på udkig efter en god men gerne billig gps.

Vi har ikke de store behov, da vi mest kommer i områder, hvor vi er stedkendte. men man skal jo bevæge sig lidt ud i det ganske land engang i mellem og her kunne det være godt med en gps. især i de lidt større byer.

Vi ved ikke ret meget om gps'er, men er kommet frem til, at vi den helst skal kunne/have følgende:

TMC
kort over europa. (vi skal til polen næste sommer)
brugervenlig
selvfølglig god til at finde vej

Er der andet, som vi bør overveje?

Vi har set flere tests af garmin nuvi 255tmc - hvor den anbefales som et godt køb.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000Su0pEOJB?ProductID=X2PD4QFH08EAAAEaTtgPixAe&CatalogCategoryID=jkPD4QFHd3kAAAEOxg803xiY

og den ligger jo i en god prisklasse. På elgigantens hjemmeside står der dog at den har kort over vesteuropa, men i deres avis står der at der også er kort over østeuropa. Men er den okay?

Vil der være nogen fordel i at vælge et af deres pakketilbud eller er det bare som med deres fosikringer, at de stort set ikke er noget værd at gide det ekstra for?

Har denne gps den funktion, at vi kan "bede" den finde fx. nærmeste restuarant eller biograf? (ved ikke hvad denne funktion hedder - er det interessepunkt?)

Kan I anbefale andre, som ligger i nærheden af denne prisklasse, og som vil være et okay køb til prisen og som opfylder vores krav?

Kommentar
Fra : she79

Dato : 15-07-09 20:44

beklager mine trykfejl.... det gik lidt for hurtigt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-09 20:52

Citat
Vi har set flere tests af garmin nuvi 255tmc - hvor den anbefales som et godt køb.

Og den kan du roligt købe...

Kører selv med den og den har KUN svigtet en gang...

Der kørte jeg på motorvejen og den blev ved med at ville have mig til at køre væk fra vejen....

Det viste sig at barnebarnet havde leget med den og stillet den til CYKEL

Kommentar
Fra : she79

Dato : 15-07-09 20:57

1000 tak for dit svar.

Har den godt nok kort over polen?

og kan den finde fx. nærmeste restuarant?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-09 21:01

Ja den har Polen....

Det er så godt nok W-modellen vi har - den har en lidt større skærm - men resten er det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-09 21:03
Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-09 21:06
Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-07-09 21:10

Jeg vil også sige god for den. bruger den selv til lange ture.
Til de korte bruger jeg en oregon 300 fra Gamin

Kommentar
Fra : she79

Dato : 15-07-09 21:17

okay.... det lyder rigtigt godt..... den må vi ud og kigge nærmere på.

Vil det mon være en fordel at vælge et af pakketilbudene eller er det unødvendigt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-09 21:21

Det kan sagtens være en fordel.....

Der er f.eks. 220v lader som ellers ikke følger med og vist nok også taske....

Standard følger kun rudeholder cigarstik (til bilen) og USB stik med (som også kan lade via comp.)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-07-09 21:38

Refi:
Citat
Der kørte jeg på motorvejen og den blev ved med at ville have mig til at køre væk fra vejen.... :~
Det viste sig at barnebarnet havde leget med den og stillet den til CYKEL :-D
. Tak for et dejligt grin

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-09 21:53

Jeg tør ikke tænke på hvad der sker hvis man indstiller den til BÅD

Jeg lånte min chefs Nuvi da jeg skulle til Jylland og ud på den anden side af Lars Tyndskids marker, den blev ved med hårdnakket at ville sende mig rundt i Albertslund selv da jeg nåede Storebælt.

Nå, jeg slukkede for lortet og fandt stedet alligevel, vel ankommet ville jeg lige tænde for at se om den stadig virkede.......og opdagede så at jeg ved første aktivering havde glemt at slå antennen ud, den som jeg mente var et batterilåg

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 15-07-09 22:23

Det er altid svært at sætte sig ind i andres behov. men jeg syntes typisk at når man har noget, så finder man ud af at det ville være godt med den der var lidt størrer ( og dyrer ) for den har nogle funktioner der ville være rar at få dækket.
Personlig ville jeg vælge en med en lidt størrer skærm, for der er en del informationer der står på den lille skærm
du kan f.eks overveje Garmin Nüvi 255 Wide TMC GARNUVI255WT ( http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000q8heZYzP?ProductID=lYHD4QFHf6wAAAEZJmwczvE4&CatalogCategoryID=jkPD4QFHd3kAAAEOxg803xiY ) den koster lidt mere, men her er city kortene bedre, og som jeg forstår dig, så der det nettop i byerne du ønsker at benytte din GPS.
Ellers foretrækker jeg selv tomtom, den er dejlig nem at bruge, god skærm, og er meget precis. jeg ville også vælge en der vejledte om vognbaneskift, og med live update, så får du også andre bilisters opdateringer med. den koster godt nok 1000 af de små mere , men jeg syntes at de er værd at give ud

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 22:58

Alle har så travl med at rose Garmin, alligevel vil jeg komme med et lille pip, se på TomTom før du beslutter dig: http://www.happii.dk/product.aspx?uid=255129&prodid=160036&tduid=23f19a49b3f8c851f5b00d8fa8e40425
jeg er glad min TomTom One 3. version, den nye 4. version er endnu bedre, antennen er indbygget, jeg kan forstå at du skal trække antennen ud på en Garmin
TomTom Home er et gratis computer program som du bruger til MapShare og mange andre ting, blandt andet køber man nye kort til langt under butiks prisen fra TomTom Home, den viste har ikke Polen indbygget men det nyeste kort hvor Polen er med, koster ikke en hel bondegård

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 23:00

Ikke fordi jeg har noget at udsætte på Garmin, men alle de historier jeg har hørt om findvej maskiner og spøgelses bilister, der brugte de Garmin som gps, derfor valgte jeg TomTom

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 23:03

Den jeg viser HAR Polen med på kortet
Citat
Danmark, Sverige, Norge, Italien, Finland, Østrig, Spanien, Belgien, Irland, Frankrig, Tyskland, Luxembourg, Andorra, Liechtenstein, Monaco, San Marino, Vatikanet, Gibraltar, Polen, Rumænien

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-07-09 23:34

Citat
Den jeg viser HAR Polen med på kortet
Både nord- og sydpolen ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 23:45

syd og nord og lige midt imellem

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-07-09 00:10

Det er ski fint, og betryggende for spørgeren . Og så er der helt sikkert også noget, der hedder Øst- og Vestpolen .

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-09 00:25

Der er du forkert orienteret, det var Tyskland, der engang i fortiden var delt i Øst og Vest

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-07-09 00:56

Her hos os siger vi altså nogen gange øst- og vestdanmark, ik ? Selv her på Fyn, har vi nord, øst, syd, midt og vestfyn . Forøvrigt var Polen en gang delt i øst og vest af prøjserne og russerne, og den gang hed Polen derfor ikke Polen. Så jeg håber dæleme, at GPS-erne er up-to-date . Jeg har ikke selv en. Bruger kort fra Krak + Google.

Ka du ha en god nat .

Mvh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-09 07:18

Vatikanet på en GPS ?

Nåh ja, den kan finde staten, men de par gader man kan køre der er hurtigt overset

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 08:22

Citat
jeg kan forstå at du skal trække antennen ud på en Garmin

Der er noget du har MISforstået

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-07-09 09:08

Kør ""UD"" i det blå, med GARMIN,

Men brug, en fra egen avl af "" Brevduer"" følg dens anvisninger, så er du, sikker på og komme hjem igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-09 16:30

Måske kan du få mere viden om GPS, hvis du læser denne købs guide som jeg fandt på EDB priser:
http://www.edbpriser.dk/Articles/Article.aspx?aid={0D895480-C104-4AE3-8440-8B8AA518769D}

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 19:15

Man gad vide, om spørger har købt en GPS-er ?

Mvh