/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Scanner virker ikke.
Fra : anjyme
Vist : 1486 gange
500 point
Dato : 13-07-09 20:20

Hej

Jeg har lige fået ny pc med Vista.
Jeg kunne ikke få min Canon - scanner til at virke bagefter, selvom jeg havde hentet en driver på nettet.

Jeg har derfor købt en ny multimaskine Canon Pixma MP970 som skulle passe til vista.
Men ak - printeren virker, men der er ingen forbindelse til scanneren. Når jeg går ind i enhedshåndtering, er der gul trekant på scanneren.
Jeg har også der prøvet med en driver fra nettet, men uden resultat ...hvad går jeg ???

Hilsen anjyme

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 20:43

Du har sikkert "fået" en cd med drivere mm med, da du købte den nye mutimaskine.

Afinstaller først alle mutimaskine-drivere. Sæt så Canon Pixma MP970 installationscd-en i din pc. Start op og følg nøje instrukserne. Virker dette ikke, må du melde tilbage igen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-07-09 20:44
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 20:46

Sjejsse. Jeg glemte noget . Når sådan en 3-i-1 maskine installeres, skal man ha tålmodighed, for der installeres en "del" af gangen, ok?

Mvh

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 13-07-09 20:49

hej heller22.

Jeg har haft afinstalleret alt og installeret igen efter cd'n, men der er ingen forskel.

/Jytte

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 13-07-09 20:50

Hej rotv.

Det er de drivere, jeg har haft downloadet og installeret, men det hjalp ikke.

/Jytte

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 13-07-09 20:51

Hej igen heller22.

Jeg har skam også tålmodighed - jeg har fulgt instruktionen til punkt og prikke.

/ anjyme

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 20:52

Og du har helt sikkert nøje fulgt instrukserne? Med hvornår maskineriet skal kobles til og tændes osv. ?

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 13-07-09 20:53

Til heller22

Jeps ...det har jeg

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 20:55

Endnu mere sjejsse . Sådan noget som at sætte nyt udstyr til en pc, plejer da at være barneføde . Så nu skal der tænkes .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 20:59
Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 13-07-09 21:07

Hej heller22

jeg kan ikke rigtig finde noget - kommer ind på nogle mærkelige sider !!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 21:11

http://drivers.softpedia.com/get/PRINTER/CANON/Canon-PIXMA-MP970-MP-Drivers-101.shtml

Og jeg kommer let og elegant ind på Softpedias webside

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 13-07-09 21:19

ja det gør jeg også, men derfra ved jeg ikke lige hvad det er der kommer frem.

Jeg må ringe til canon i morgen ...tak for hjælpen..

Hilsen anjyme

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 21:23

Klik på Download - næste side: Klik på External Mirror 1. Så sku der gerne downloades

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 22:43

Det burde virke hvis du opdaterer driver fra Enhedshåndtering: Højreklik på scanneren (den gule advarsel) i Enhedshåndtering og klik på Ordater driver, sig ok til at du har en cd, læg din driver cd i drevet når du bliver bedt om det, det burde installere driveren korrekt.
Sig også ja til at der må søges på internettet

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 14-07-09 06:14

Når jeg opdaterer fra enhedshåndtering fra cd/net får jeg den besked at driveren er opdateret.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 14-07-09 06:15

Til heller22.

Har hentet driveren, som du foreslog - det er den samme som fra Canons hjemmeside.
- det hjalp bare ikke.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-07-09 06:34

Hvor langt et USB kabel har du fra PC til printer? Canon skriver i deres manuel max tre m. Hvis du har et længere kabel (prøv evt. et andet kabel), kan du ikke få forbindelse mellem PC og printer, så skal der et kortere kabel til.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 14-07-09 10:53

Mit kabel er omkring 1 meter, og printeren virker godt nok - det er scanneren der ikke er installeret.

Jeg ringer til Canon idag når jeg kommer fra arbejde og hvis de ikke kan hjælpe, bliver den afleveret tilbage.
Så må jeg derefter prøve med et andet mærke.

Tak til Jer, der har gidet at bruge tid på mit spørgsmål :0)

Venlig hilsen
anjyme

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-07-09 15:00

Hej Jytte
Citat
- det hjalp bare ikke.
Sjejsse da også. Held med det hos Canon. Jeg håber du får en CANON god service .

Mvh

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-07-09 17:25

Hvordan tjekker du om din scanner virker

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-07-09 17:35

Hej Jytte.

Citat
Jeg ringer til Canon idag når jeg kommer fra arbejde
Hvad sagde man så hos Canon?

Mvh

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 19-07-09 09:14

Hej heller22.

Jeg prøvede jo med to forskellige typer canon - uden held.
Canon holdt fast på, at det måtte være pc'n, det var galt med. Så prøvede jeg med en Epson beregnet til Vista men fik samme fejlmeddelelse, og så kunne det jo kun være pc'n.
Den meddelte at der var noget defekt eller beskadiget i registreringsbasen (kode 19) - kan ikke huske det hele ordret - men tog et skærmprint af meddelelsen og kørte til ComputerCity - meddelte dem at jeg gerne ville gøre brug af de 14 dages fortrydelsesret.

De var ret sikre på at det var en skade, der var sket ved den første scanner, jeg installerede, evt. en fejl i driveren der blev hentet fra nettet, eller windows ikke kunne opdatere den.

De tilbød at reinstallere windows/scanner mens jeg ventede og hvis fejlen opstod igen, ville jeg få en ny pc.

Jeg købte en ny scanner der passede til Vista og kasserede den gamle og efter reinstallation af windows og installation af den nye kører alt nu bare perfekt.

Man lærer noget hele tiden ...

Venlig hilsen
anjyme

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-09 12:54

Man hvorfor kunne den Canon MP970 ikke virke med Vista, den er jo beregnet dertil. Gav de noget svar på det

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 13:02

Hej anjyme.

Godt at få en tilbagemelding. Det var da bare en hulens masse bøvl, du skulle igennem, for at få din "gamle" maskine til IKKE at virke, men at du var nødt til at købe nyt .

Bare pokkers at VI ikke kunne hjælpe dig . Nå, godt at det nye maskineri virker. Og forhåbentlig uden extra omkostninger fra din side?????

God søndag

Mvh

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 19-07-09 13:22

Til fijala.

Det var fordi den første gamle scanner's driver havde lavet ravage i reg. basen (kode 19), så der kunne ikke installeres nye scannerfiler. - Pc'n skulle først reinstalleres.

De gjorde det heldigvis uden omkostninger ...

Hilsen anjyme

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 13:30

Men du skulle forhåbentlig IKKE betale for en ny 3-i-ener?

Mvh

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 19-07-09 14:11

Nej, det skulle jeg ikke :0)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 16:16

Det var dejligt at høre .

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 21-07-09 06:04

Til fijala.

Sad lige og læste det hele, og jeg tror jeg misforstod dit sidste spørgsmål.

Canon MP970 havde jeg afleveret tilbage til Elgiganten, da den alligevel ikke kunne bruges, fordi den printer jeg havde var rimelig ny og ok, så ville jeg ikke bruge penge på en ny stor 3-i-en.

Derfor havde jeg kun den gamle scanner + en nyere printer, da min pc skulle reinstalleres.

Jeg havde hele tiden kørt med seperate scanner / printer, så det gør jeg igen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 10:28

Hej anjyme.

Det er vi vist også andre, der har forstået mis

Mvh

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-07-09 19:40

Dejligt med en tilbagemeldiing. tak for det. Man sidder jo tit og undrer sig over hvad der er sket og når så pludselig der kommer et - Svaret er accepteret - uden man ved hvad der hjalp kan man jo sidder og undre sig lidt. Derfor er det dejligt med lidt respons, for de svar der kommer, og de tilbage meldinger der kommer, kan vi jo alle lære noget af.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 20:35

Hej Fijala.

Det er nemlig helt rigtigt. Hellere mange tilbagemeldinger og statusrapporter end de skide point . Der er også derfor, jeg en gang i mellem "rykker" nogen lidt i ørerne

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-07-09 23:24

Citat
driver havde lavet ravage i reg. basen
Hvis du aldrig rydder op i reg.dat.basen, bør du hente dette gratis-program. Det rydder op andre steder også, altså på din pc , og kan forhindre andre mulige fremtidige småproblemer af forskellig art .

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced%20system%20care&searchArea=programs

Mvh Bette

PS! Og lad "høre" fra dig

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 07-08-09 22:54

Tak for tippet ...

Lige nu er der ingen grund til at rydde op, da jeg lige har fået reinstalleret pc'n, men jeg vil da være obs på det fremover :0)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-08-09 23:25

God aften Anjyme.

Så har du jo en dejlig ryddelig pc. Men selv en reinstalleret pc samler meget hurtigt forsinkende "småfnuller", især ved surfing på nettet mm. Så hvis du rydder op et par gange om ugen, vil din pc holde sig oppe på mærkerne

Og så mangler du bare at afslutte dit spørgsmål .

Mvh lille