/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Tv til pc
Fra : 10.Totti
Vist : 1100 gange
170 point
Dato : 13-07-09 16:39

vil gerne koble mit tv til min computer. og bruge den som skærm nr 2.. Men tv'et gidder ikke vise noget billede. det skriver bare, understøttes ikke... Og jeg ved at der er signal igennem..

Har også prøve at ændre alle skærm opløsninger. men det hjælper ikke..

Det er dette kabel jeg bruger. VGA – RGB
Tilslutning: Han–han.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-07-09 16:53

Det kommer ganske an på, hvilken muligheder du har på din PC. Oftest vil det være en CVBS indgang du har, og/eller en S-VHS = R-y B-Y, og hertil skal du have en separat lydkabel imellem.

Alternativet er at du køber en eller anden form for TV-kor. De findes i dag som en USB enhed, som kan håndtere både analog og digital. Så skal du bare tilslutte antennen, enten en separat eller den fællesantenne som du måske har.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 16:56

Bare et lille pip herfra: Har du manualen til dit TV? Hvis du har, så læs lige hvad der står om TV + pc . Og du har selvfølgelig været i Egenskaber for skærm og har valgt Skærm 2?

Mvh

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 13-07-09 16:56

det forstår jeg ingenting af det der? skal bare have mit tv til at vise samme billede som min pc skærm.. Hvor ialverden kommer fællesantenne ind i billede?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 13-07-09 16:57

ja jeg har valgt skærm 2.. Og der er som sagt også forbindelse. for hvis der ikke var det så skriver tv'et. intet signal. men nu skriver den bare understøttes ikke.

Og har prøvet alle de opløsninger jeg kan på tv'et :)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 16:58

Nå, jeg troede, at TV-skærmen skulle bruges som pc-skærm .

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 13-07-09 16:58

sludder.. mener de opløsninger jeg kan vælge på computeren

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 17:00

Det går en anelse hurtigt.
Citat
Nå, jeg troede, at TV-skærmen skulle bruges som pc-skærm
Den var til Severino . Men har du manualen?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 13-07-09 17:03

Det har du ret i.. det skal den også..

Ja det har jeg. og der var intet at hente :)

har tidligere kørt mit tv skærm over pc. både med HDMI og VGA-VGA.. men denne gang er det et nyt tv og VGA - Componet.. og det gider bare ikke at virke :S

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-07-09 17:06

Det er dig Totti der giver forkerte oplysninger som jeg har navigeret ud fra.
Din overskrift siger:
Citat
Tv til pc

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 13-07-09 17:08

Ja.. Mit tv skal kobles sammen med pc.. Derfor den korte version. Tv til Pc

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 13-07-09 17:08

Hej Totti. How goes??? Lever du livet? Nu annullerer du vel ikke dit spørgsmål igen, for så har du 82 - OTTITO, TOOGFIRS annullerede spørgsmål

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 17:11

Kære Severino. Bliv nu ikke så konesur. Totti skrev også
Citat
og bruge den som skærm nr 2..
. Og tingene er, så vidt jeg kan bedømme, forbundet med det rigtige kabel. Så det skal virke . Totti, har du fundet den rigtige knap på fjernbetjeningen ?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 13-07-09 17:24

Ja jeg har også slået over på Componet på tv'et :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-09 17:34

Citat
men nu skriver den bare understøttes ikke

Noget tyder på du bruger FORKERT kabel

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 17:53

Mon der er HDMI-ud fra grafikkortet?
Citat
Ja jeg har også slået over på Componet på tv'et :)
Forsøg med andre vedr. andet tilsluttet grej . Bare et forslag

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 13-07-09 19:56

Det er der ikke.. Men jeg kunne købe en VGA - VGA kabel..

Men det er 10m kabel jeg bruger.. så det er jo ikke helt gratis :)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 20:05

Det piner mig, at du får den der besked
Citat
men nu skriver den bare understøttes ikke
Så måske du bliver nødt til at finde ud af, om grafikkort/din pc overhovedet kan "snakke" sammen med dit nye TV . Spørg hvor du købte TV / pc inden du investerer i nyt kostbart kabel .

Og Refi var jo inde på det med kabel tidligere:
Citat
Noget tyder på du bruger FORKERT kabel

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-09 00:37

Hvis du bruger en vga udgang fra computeren, kan du iumuligt vise billedet med en component indgang på fjernsynet.
Du skal også bruge en vga på fjensynet. På mit kaldes den lidt forvirrende pc.

Selv om VGA strengt taget er det samme som RGB, kan et fjensyns VGA indgang normalt slet ikke klare de billedfrekvenser man bruger til en computerskærm. Så et VGA til RGB kabel er noget nonsens.

I øvrigt skulle du gøre dig mere umage med sproget i dine spørgs mål.

Citat
vil gerne koble mit tv til min computer. og bruge den som skærm nr 2..

Du skriver at du vil bruge computeren som tvskærm. Men af den videre debat, kan man se at du mener det modsatte.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-07-09 01:06

Det er da utroligt, så ordkløveriske nogle er blevet .
Citat
og bruge den som skærm nr 2
Jeg er sikker på, at "den" i citatet skal være "det" - altså en lille bitte tyrkfelj . Så fremkommer meningen lige af sig selv, nemlig "og bruge det som skærm nr 2". Hvor "det" er TV-et. Totti, ret mig, hvis jeg tager fejl!

Og der står, så vidt jeg ved, ingen steder, at vi skal være eksperter til danskskrivning her på Kandu. Skulle vi være det, ville der ikke være mange brugere her .

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-09 08:39

En stor del af misforståelserne opstår desværre af at folk IKKE forklarer sig godt nok....

Det er IKKE en klandring af folks sprogbrug, men ene og alene en ting der giver et hav af misforståelser og mange kontraspørgsmål og diskussioner før spørgeren så igen kommer på banen og uddyber...

Korrekt som overskriften siger - TVet til komputeren) - men det siger ikke noget om HVORFOR det skal det - så det kan både være for at bruge TVet som skærm og får at se TV på komputeren..

Når det så er sagt, er vi vist nu enige om at dit mål er at sætte dit TV til din komputer således at dit TV kan bruges som komputerskærm....

Og jo - der findes kabler fra VGA til Component/RGB, men det besidder et stik indeholdende en del elektronik, ellers kan det som transor skriver slet ikke lave sig gøre med den konvertering.

Dit næste problem - 10 meter kabet ER MEGET LANGT - FOR LANGT

Dit næste problem - du fortæller INTET om hvilken udgang du bruger på komputeren - jo du bruger et VGA stik men hvor sidder så din ANDEN skærm.... ??

Så er det ikke kablet den er galt med (der er jo forbindelse) så er det indstillingerne på dit TV eller dit grafikkort...

Det er desværre ikke bare en "strikkepind" i hver del og så virker det

Hvad vil du iøvrigt med et komputerbillede på dit TV hvis komputeren står 10 meter væk....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-07-09 08:49

Heller22
Jeg bliver "heller" ikke kone sur, heller ikke selv om det er den 22. i måneden!
Det som irritere mig lidt, er når folk ikke forstår at angive en fornuftig overskrift og komme med relevante oplysninger til at forstå deres problem, så er det at man er nød til at spørge ind til det, så de kan forstå det.
Jeg har undladt at svare på rigtig mange spørgsmål, fordi spørgerne ikke har kunne formulere sig på en rimlig måde, og overskriften er grebet ud af den blå luft.
Jeg har intet imod at hjælpe andre, også uden point; men jeg gider ikke gætte mig til det meste, så kunne jeg lige så godt melde mig til "Hvem vil være millionær"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-07-09 09:10

Var det ikke alt andet lettere, hvis du kontaktede forhandleren? Jeg går ud fra dit TV er af nyere dato. Forhandleren har de rigtige kabler + har sikkert stødt på problemet hos andre kunder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-09 09:31

Det koster jo Dronningens mønt

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 14-07-09 09:50

Ved ikke rigtigt hvad du så snart mener, men er det fordi du vil se tv på din pc skærm du mener , så skal du sætte antennestikket i dit skærmkort , vist dit skærmkort er bygget til det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-09 10:42

Kære heller22.
Nej vi skal ikke være eksperter i dansk.
Jeg laver også selv fejl, som jeg ser for sent.
så er det irriterende at man ikke kan rette i sine indlæg bagefter.

Men når man stiller et spørgsmål, må man være omhyggelig og formulere det, så det ikke misforstås. Man må også give nogle elementære oplysninger. Ellers bliver svarene derefter. Eller folk opgiver helt at svare.

Er i øvrigt helt enig med refi.
Det jeg mente var som du skriver at et kabel alene ikke klarer omsætningen, der må elektronik til. Nogle fjernsyn har den indbygget i en speciel indgang til brug som computerskærm. Men det er nok kun de lidt dyrere.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 14-07-09 11:07

Igår prøvede jeg at sætte min bærbar til via HDMI kabel. og der kom billede frem med det samme på tv'et...

Så spørgsmålet er.

Er det min stationær der er noget galt med ? Eller er det kablet som jeg bruger nu ( VGA - Component) ?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 14-07-09 11:10

og ang at det er et 10m kabel. så nej. skærmen er ikke 10m væk.
Men da kablet skal trækkes langs væggene og ikke hen over gulvet. så ender vi nok på en 8-10 M

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 14-07-09 11:11

Og min tv har skam en kanal der hedder PC. det er VGA indgangen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-07-09 12:14

Grafikkort (PC), Kabler, TV / Monitor osv. SETUP:
http://www.pcworld.com/article/157672/how_to_set_up_multiple_monitors.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-07-09 12:20

Går ud fra du vil benytte dit TV til at fremvise f.eks film fra din PC.
Håber du er nogenlunde god til engelsk
http://ezinearticles.com/?Learn-How-to-Setup-Your-PC-to-TV-System-Using-Video-and-Audio-Cable-Connectors!&id=1714207
og
http://newteevee.com/2008/04/26/beginners-guide-home-theater-pc-setup/
eller gennemse
http://www.google.dk/search?hl=da&q=TV+PC+setup&meta=&aq=f&oq=
held og lykke med det, der er løsningsforslag nok her på siden... samt henviste link(s), men igen... ring dog ned til din forhandler - du er nok ikke den første.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-07-09 13:08

http://translate.google.com/translate_t# vil oversætte teksten, hvis du har problemer med det udenbyske!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-07-09 16:23

Hejsa.
Refi: + I andre også
Citat
Jeg bliver "heller" ikke kone sur, heller ikke selv om det er den 22. i måneden!
Så STÅR den vel bare på: Gør Det Vel, Gør Det Selv .
Det kunne jo også være, at det var fordi, det var Mandag d. 13 , som kan være næsten lige så uheldsbringende som Fredag d. 13, at nogle var lidt småknotne i går .

Totti.

Mon ikke et kabel på 10 m taber en del i signalet ?

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-09 16:26

Hvorfor skulle JEG blandes ind i et citat fra en anden

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 19:30

refi.

Det er skisme også for galt. Det skal du da heller ikke . Grim fejl fra min side . Undskyld.

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-08-09 00:34

Hej Totti.

Vi er vist mange, der gerne vil høre, om du fandt frem til en løsning .

Mvh