/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Bløder fra kønsorgan
Fra : Brødsgaard
Vist : 1986 gange
240 point
Dato : 13-07-09 11:57

Dværgkanin fra aug. 2008. Hunkøn:

I aftes var der frisk blod på vores køkkengulv fra kaninen, det kommer fra det jeg mener er kønsorganet, der er også blødning på spånerne her til morgen, er det normalt? Blodet lugter ikke grimt.

Ængstelig ejer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-09 12:04

Nej, det er ikke normalt, så du skal nok en tur til dyrlægen, medmindre du kan konstatere, at blodet kommer fra en lille ufarlig rift.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-07-09 12:11

Nogle spåner kan nærmest være splinter

Jeg bruger af den grund ALDRIG spåner

Jeg ville ikke blive meget bekymret for at hun bløder lidt, når hun trods alt vi spise og drikke når hun kommer indenfor, men du må jo prøve at finde ud af hvor blodet kommer fra - vasker/slikker hun
ikke blodet af sig??

Hvis det er en udvendig rift, så må du få såret renset og holde det tørt, men er der også blod i hendes afføring, så må du en tur til dyrelægen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 12:46

Hmm, får kaniner ikke menstraution ??

De når det måske slet ikke

Kommentar
Fra : Brødsgaard

Dato : 13-07-09 12:53

Jeg har kontaktet dyrlægen og fået en tid kl. 14.00 så vender jeg tilbage med diagnosen..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-07-09 13:23

Jeg krydser fingre for at det er noget harmløst

Kommentar
Fra : Brødsgaard

Dato : 13-07-09 15:05

Tilbage fra dyrlægen, vi satser på, at det drejer sig om blærebetændelse, så nu bliver Shirley på antibiotika, og bliver inde til hun er kvik igen, forhåbentlig.

(Det er bekosteligt, at aflægge dyrlægen et visit!!) Lad os håbe det hjælper.

Nu er vi så i syv sind om hvorvidt hun skal forblive inde eller ej!!

Det er ikke let at have en lille gnaver, er i øvrigt også hundeejer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-07-09 16:59

Citat
vi satser på, at det drejer sig om blærebetændelse

Det er da i hvert tilfælde noget som kan kureres, så lad os håbe det bedste..

Citat
Nu er vi så i syv sind om hvorvidt hun skal forblive inde eller ej!!

Jeg ville lade hende blive inde, der kan i bedre holde øje med hvordan det går

Citat
(Det er bekosteligt, at aflægge dyrlægen et visit!!)

Ja desværre... vi har været så "heldige" at kunne få rabat, da min ene kanin blev syg

Citat
Det er ikke let at have en lille gnaver, er i øvrigt også hundeejer.

Det er ikke nemt med nogle dyr overhovedet når først de bliver syge.. der er så mange følelser involveret

Som du kan se, så er jeg også hundeejer.... og alle går frit omkring sammen i stuen/terrassen, de kan sagtes finde ud af at være sammen også uden opsyn

Rigtig god bedring til Shirley

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-07-09 00:34

Jeg synes bare du skal have et klap på skuldren og et held og lykke her fra.

Kommentar
Fra : Brødsgaard

Dato : 19-07-09 16:15

Lidt opmuntring til kaffen og Tour de France.
Shirley er kvik igen..

Det er jo bare dejligt, men hun bliver nu nok en inde kanin med små turer i haven i snor..

Mange hilsner til alle de venlige deltagere i vore bekymringer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 16:17

Det var dejligt nyt... godt hun blev helbredt

Vil hun gå i snor?? mine vil ikke,dvs tøsekaninen vil gerne hoppe, men når jeg så på det nærmeste løber efter, så bliver hun forskrækket

Hankaninen, har det med at lægge sig ned, så kan jeg stå der og blomstre

Kan du ikke give hende et bur - uden bund (bunden lavet af ståltråd, hun ikke graver sig ud), men har mulighed for at spise lidt græs??

Kommentar
Fra : Brødsgaard

Dato : 19-07-09 16:26

Hun har faktisk et meget fint bur med voiler tråd, og med nedgravet tråd, så hun ikke kan grave sig ud.
Der er tag og et udebur i indhegningen, hø til at ligge på og spise osv. Det burde være et "kanin-liv"

Mht. til snoren, så er det måske så meget sagt, at hun går tur, det er mere for, at hun ikke skal komme for langt væk, og at man kan flytte blikket fra hende af og til.

Hun spiser gerne af græsset, når hun er i snor.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 16:50

Jeg tør ikke lade min tøsekanin være alene i snor.... hun vil lynhurtigt bide den over - hun er meget kvik-

Det lyder som et rigtigt dejligt kaninliv med det bur