/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Optage fra video til dvd
Fra : SillyconValley
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 13-07-09 09:49

Hm !! Jeg har forsøgt at spille en videofilm over på dvd. Fin fin billedkvalitet, men ingen lyd. Hvad gør jeg forkert ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 11:22

Start med at fortælle hvordan du har gjort, hvilke programmer bruger du ? Hvilke codecs har du på computeren ? Hvilken styresystem på computeren ?

Kommentar
Fra : SillyconValley

Dato : 13-07-09 11:24

Jeg har overspillet via min video afspiller og så min dvd afspiller/optager. Ikke via min pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 11:30

Og det er dvd afspiller/optager som ikke kan afspille lyd på det som den selv har optaget ? Det kan jeg ikke hjælpe med håber du får hjælp af andre

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 14-07-09 07:22

Du skal bruge fuldmonteret Scart og ikke et billigt et til en femmer. Jeg har Philips og bruger extern 2 indgangen båndet i optag og kopier husk at alm. skiver skal lukkes/færdiggøres og vupti din video af ungerne er digital () god ab. lyst

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 14-07-09 23:47

Der kan være flere grunde til det.
Den første kan være, at det du vil overspille er KOPISIKRET, og det kan være årsagen til den manglende lyd, men for det meste, ligger en kopisikring på synk signalet.

Den anden årsag kan være, at hvis du har koblet tingene sammen, og bruger et SVHS kabel, det er et lille rundt stik, med 4 ben, er det den slags, så skal du også montere et alm. lydkabel.

Hej