/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvad er en Garde
Fra : KH001738
Vist : 1535 gange
20 point
Dato : 13-07-09 07:20

Kan nogen her fortælle mig hvad er en Garde, jeg ved god hvad LIvgarden er.
V.h.
Kai Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-09 07:22

En Garde er det samme som en forhindring....

Kortere kan det vist ikke siges....

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-07-09 07:33

Garde = Skab/Rum- Opbevarings sted.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 13-07-09 07:42

En Garde - Et udråb i fægtesporten...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-09 07:52

Garde er en fordanskning af ordet guard, altså en vagt, et vagtkorps.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-07-09 08:05

Garde= Lang smal hylster,

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-07-09 08:13
Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 13-07-09 09:04

NEJ NEJ NEJ NEJ......får det aldrig en ende med denne totalidiots tomhjernede udgydelser. Han ved intet og han kan intet..... ikke engang holde sin mund og oven i købet er han snotdum og et dumt svin

Citat
Garde = Skab/Rum- Opbevarings sted.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 09:50

Og så har man valgt at kalde politiet for Garda i Irland.

"en garde" i fægtesproget ville jeg definere som "Vær på vagt" da det er et udråb til modstanderen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-09 09:50

Såååå Krummen...før du går helt i opløsning, så hør lge her:

hvis man oversætter det franske ord garderobe, så betyder det : garde = beskyttelse og robe = kjole...altså et stykke inventar der beskytter tøjet.

Det kan vel med lidt god vilje associeres til betegnelsen på et skab/opbevaringssted

Men som jeg skrev i mit første indlæg, så er Garde det samme som en vagt, som jo er til for at beskytte noget.....hhv. engelsk: Guard og fransk: Garde.

Gad vide hvad den lette garde så beskytter

Men det er måske fordi de altid er på "vagt"...som spejderne: Vær beredt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 10:00

@dova

Det er jo så blot en udbygning af ordet garde, som vi også herhjemme bruger i "vagtstue" f.eks.

vic2000 forvansker jo næsten al tekst, bliver der spurgt i øst svarer han i vest

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 13-07-09 10:08

Citat
hvis man oversætter det franske ord garderobe, så betyder det : garde = beskyttelse og robe = kjole...altså et stykke inventar der beskytter tøjet

Ja Dova, men spørgsmålet var ikke hvad garderobe betød, og for enhver normalt begavet lå det implicit i spørgsmålet, at det ikke var en garderobe der blev spurgt om, hvilket jo osse fremgår af dit eget svar.

Citat
Garde er en fordanskning af ordet guard, altså en vagt, et vagtkorps

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-07-09 11:44

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Såååå Krummen...før du går helt i opløsning, så hør lge her:

Ja det er nemmelig rigtig dova.

hvis man holder på en fabrik i Frankrig og skal have et læs Garde,
så får man sq ikke smidt en flok fra den lokale vagt selskab ind i containeren, men skabe i alle afskyninger, som så selvfølgelig kan bruges i øst og vest.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 12:43

vic2000
Nu praler Du igen, Du har sgu da aldrig været nede hos de frøædere efter et læs skabe.

Og kommer Du endelig derned, efter at have brugt 8 år på at lære brugen af en GPS eller et vejkort, ville Du få lige så meget "merde" i hovedet som selv Du beder om, især på Kandu.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 13-07-09 15:36

HALLÅ BÅTNAKKEVIC2000 Vær glad for at dumhed ikke gir smerter. Så ville du skrige døgnet rundt

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-07-09 15:38

Citat
Desværre er ram2klumme for mig at se kommet så langt uden for emnet og er igen ved at afspore en debat, at jeg vil afslutte.
Det ligner efter min opfattelse ikke en mening i en debat men bare alm. mudderkastning.

Så jeg vil desværre annullere tråden.

En af de første jeg ville bede en moderator om at smide på porten er ram2klumme osv.

Han/hun er og har været, efter min menining, meget ødelæggende for citat)kandu ( fra eyvind

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 13-07-09 15:42

Stammer du lillevicbåtnakke, eller kan du bare HELLER IKKE huske. Det er vist 5 gang du kopierer det indlæg

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-07-09 16:19

ra : nemthva

Dato : 10-07-09 08:56

--------------------------------------------------------------------------------
Krummen Nu har jeg bemærket flere af dine udfald på dette sted.
Hvad er årsagen til al den vrede og indestængt raseri ?
Hvorfor fører du et sprog så vederstyggeligt mod visse brugere ?
Jeg må sige, at du ikke virker som en person i balance med dig selv.
Jeg synes, du skulle stoppe dine ubehageligheder her på kandu, og det gerne straks.

Mvh
En forvirret bruger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-09 16:24

Er du ansat i et kopicenter

Lær nu lige at sætte citater ind

psssst....

Det er nummer 3 knap fra venstre - sig det ikke til nogen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-09 16:25

Nå så skidt da - nummer 2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-09 20:39

Sport: Curling.
Citat
...at beskytte høje point kugler med garder, som i curling

jf. http://www.shuffleball.dk/regler/curling-regler.html

..altså: det er et strategisk træk, at placere en garde (= 'spærre'-sten) i curling.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-09 20:41

refi ->
Citat
En Garde er det samme som en forhindring....

..nærmere : Et forsvar !!!

</MOLOKYLE>