/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Turen går til Frankrig..
Fra : mille333
Vist : 351 gange
40 point
Dato : 12-07-09 16:53

Jeg har planer om at pakke bilen og køre 14 dage til Frankrig. Planen er én overnatning i Tyskland og så var tanken faktisk at finde overnatningsmuligheder i de små byer i Frankrig , som jeg nu kommer frem. ....men er i tvivl om det det vil være for risikabelt ikke at booke .. Håber der er nogen der kan gi´ mig et godt råd. :0)

Mange hilsner mille333

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 17:18

Hej med jer.
Vi har selv holdt 8 sommerfreier i Frankrig.
Hvis i kører ud på landet er det ikke noget problem at finde overnatningsmuligheder.
Tag ind forbi turist kontorerne og spørg om hjælp.
De ER altså søde til at snakke engelse og tysk kan de flere steder men er ikke meget for det sprog.

Kommentar
Fra : mille333

Dato : 12-07-09 18:23

Hej piaskov..
Tak for det. Det vil jeg gøre. Grunden til at jeg er lidt skepsis er når jeg rejser ene kvinde...ups... men...men.. synes ikke det skal være en hindring for at tage turen sydover.... :0)

Hilsen mille333

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 19:19

Det er vel som i Irland som jeg har rejst rundt i flere gange og boet på B & B.

De officielle turistguider samt internet viser en del, men der er lige så mange "udenfor", af svingende kvalitet, men man skal bare have en seng og et godt morgenmåltid..
De første par rejser bookede jeg det hele hjemmefra, og sommetider fremsendt depositum, men køreturen kan jo af en eller anden grund "smutte", og så kan man ikke nå at booke ind....som regel inden kl 16:00, man kan så ringe til stedet og sige at man først ankommer kl 19.
Jeg har også måttet aflyse en overnatning og så blot fundet et sted der ikke var planlagt.

Rejsevant i landet som jeg er nu planlægger jeg intet hjemmefra, kun en løs rute.

Et godt råd: Tag to overnatninger samme sted a` et par gange, f.eks mandag-tirsdag og tirsdag - onsdag, så kan Du slappe helt af hele tirsdagen ved en seværdighed og ikke få stress af at Du er nødt til at køre allerede kl. 14 for at nå det næste sted.
Hvis Du vil udforske en turistproppet by som Nice, Marseille m.fl. og undgå proppet trafik og dyrt værelse så overnat 30 km væk og tag et offentligt transportmiddel frem og tilbage, så kan Du også få en sk** på om aftenen uden at skulle tænke på bilkørsel.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 20:12

Citat
synes ikke det skal være en hindring for at tage turen sydover....

Nej det skal det da heller ikke være.
Rigtig god tur....bare det var mig igen

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 12-07-09 22:46

Hejsa,

Tag du blot afsted og nyd at tingene ikke er planlagt
Om du er kvinde single/eller ej er intet problem hverken i Frankrig eller Tyskland. Vi har mere end 10 gange kørt på må og få til den franske solkyst - enten via Alsace/Grenoble eller Italien og hvis du kører ad de paralelle hovedveje finder du de mest idylliske små steder til små penge

God tur
Bluesky

Kommentar
Fra : mille333

Dato : 13-07-09 14:44

Hej Bluesky

Tak for dit svar. Jeg vil med ro i sinde drage sydpå... ;0)

Hilsen mille333

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 13-07-09 14:58

Hej igen,

Det var da så lidt, hvis du har behov for at få lidt mere inspiration til turen kan du få det ved at skrive et "privat indlæg" til mig så skal jeg prøve at hjælpe, hvis vi har været i de områder du skal til

Bluesky

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 17:36

Charmerende franskmænd og hvad ved jeg.........

Det er Dit liv

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-07-09 18:57

Hvorfor overnatte i Tyskland. Overnatning i Frankrig koster gennemsnitligt kun det halve.

I juli august kan det være en god ide at reservere i forvejen.

http://www.accorhotels.com
Det er en consern med hoteller i forskellige klasser og priser naturligvis.
billigst er derer fomula1 , men Ibis hotellerne er væsentlig bedre.
Det er nemmest at bestille over nettet hvor kort og vejledning også er tilgængeligt.

De fleste af deres hoteller ligger ved de store veje. De er mindre smarte,hvis man ikke er i bil.

Ved bestilligt opgiver du kreditkortdata , og din reservation er simpelthen samme kreditkort.
De trækker ikke noget på forhånd og man kan afbestille indtil samme dag kl 17 eller 18.
afbestilling kan ske til deres centrale kontor, hvor de taler engelsk eller på nettet.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-07-09 08:59

Du kan roligt vente med at booke, men du skal være opmærksom på ikke at komme sent til stedet, så kan der godt være problemer. Et godt fingerpeg om gode steder, er at anvende hoteller, som har skiltet "Logi de France" uden for. Det er grønt.
God tur.

mvh
qfha