/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Billig brilleglas anbefalinger
Fra : Graupner
Vist : 1120 gange
50 point
Dato : 12-07-09 11:08

Hej Alle sammen,

Jeg har købt et par brillestel på min sommerferie og skal have lavet noget glas til dem.

Jeg har ikke de store krav - har minus 1 og en bygningsfejl.

Hvor får man det billigst og bedst?

På forhånd tak og god søndag,

Kenneth

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-07-09 11:23

Billig OG bedst hører desværre ikke sammen når det er brillerglas

Jeg har købt briller hos Louis Nielsen, og trode var både billig og bedst....det var sådan set også
billigt, men det var de værste møjglas, så i den sidste ende blev det dyre briller, for jeg skiftede
glassene hos en anden optiker

Så lige med hensyn til brilleglas, så find en optiker du kan stole på, og lad være med at se på
prisen

Hvor meget bygningsfejl har du?? for ellers vil jeg næsten påstå at når du ikke har mere styrke i glassene, så kommer de til at ligge i kommodeskuffen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 11:25

http://www.prisbillige.dk/billige-briller.html

Men lad være med at gå på kompromis, det er en vigtig "legemsdel", især hvis de bruges hele tiden.

Og husk synsprøven selv om Du kender styrken på forhånd.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 11:46

Jeg har brugt og skiftet briller i 50 år...man smadrer jo skidtet

Og når man når de 40 år begynder synet at forandres lidt hurtigere hos de fleste, altså begyndende alderssvækkelse
Jeg blev træt af skift for 12 år siden og købte så titaniumstel til 2000 og glas til 3000....stykket !!
Det er så progressive glas med farveskift og de er som nye i dag, kræver blot nye næsepuder samt ultralydsrensning hos en optiker hvert andet år.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 12-07-09 18:18

Hej alle sammen,

Tak for Jeres svar - en rigtig god hjælp!

Tager forbi min lokale optiker i morgen og får en snak. Så må vi se hvor meget/lidt jeg må af med.

Endnu engang tak,

Kenneth

Kommentar
Fra : hms

Dato : 22-09-09 23:01

Har også de sidste 6 mdr. gået og bøvlet med Louis Nielsen briller. I og for sig er servicen sådan set rimelig, men en tanke hen imod inkompetance falder mig alligevel ind. Både ved en 3-4 synstest jeg har været igennem, samt laaaaang ventetid når de har prøvet at rette problemerne.

Hele historien endte med at de simpelthen ikke formåede at strikke et par briller sammen til mig, selvom jeg kan gå lige hen og tage min kones briller på, som også fungerer for mig.(Flerstyrkeglas)

Min egen konklusion er : Tror simpelthen selve glassene er blevet fremstillet i en lusy kvalitet. Kan ikke se andre forklaringer, da jeg efterfølgende har været ved en anden optiker, som målte det samme som LN. Så ikke synsprøven der er gal. Nu må jeg så have gang i noget nyt og dyrere

Igen tankevækkende at LN kan lange 2 par briller med flerstyrkeglas over disken til en tusse , når andre optikere ikke kan lave et par tilsvarende briller til under 3K. >>>> Kvalitet>>> Eller..?

PS: Fik alle pengene igen fra LN uden sure miner, så thumbs up for det.