/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
adgang til min server
Fra : stone47
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 11-07-09 22:32

Hej venner
jeg har længe brugt en Planet router uden wireless
natter portene videre til serverens ip addresse.
dette virker fint med mail og alting http://stoneplace.dk
Har nu købt en Dlink-615 med wireless til den bærbare.
nu kan jeg bare ikke kalde min egen sever fra mit net.
kobler jeg på naboens trådløse går det fint, alle kald ud i verden går fint.
der er altså kun Dlink-615 sat på, Planet routeren er fjernet.
til at begynde med fik jeg routerens webside det har jeg da stoppet for.
har nogen nogle hints at arbejde videre med
hilsen Steen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-07-09 06:02

det kan være at serveren har fået en anden adresse intern tjek i opsætningen (linksys) porte

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 12-07-09 07:33

Citat
dette virker fint med mail og alting http://stoneplace.dk
Har nu købt en Dlink-615 med wireless til den bærbare.

VIRKER IKKE_
HELLER IKKE DIN MIDLER TIDIGE (SERBER)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 12-07-09 09:37

Hej igen.
Selvfølgelig får man sig ikke forklaret tydeligt nok, her lidt mere.
Dlink routeren kører som sådan fint nu.
1 uddeler ipaddresser til nettet: pulje 192.168.2.101-199
2 serveren har fast addresse 192.168.2.100
3 portene udefra nattes over til denne addresse altså dem der er behov for:
Som det virker nu (fremskridt siden igår) kommer serveren fint til min PC, men hvis jeg tager nogle underliggende sider går det galt. Det timer ikke ud, der kommer navn på i addresen,
og efter lang tid er deren halvfærdig side. HVAD GÅR GALT???

Plejer at have en redir side først for så er det nemt at sende brugeren videre til den jeg arbejder med lige nu. dette er fjernet nu. Så http://stoneplace.dk giver kun et par linier, men selvfølgelig virker det bagved liggende stadig væk: http://stoneplace.dk/cmsimple
http:// stoneplace.dk/phpfusion
giv et bud:
hilsen Steen
PS: jeg tog engang en cisco ccna så det bør kunne løses

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 200 point
Dato : 14-07-09 10:04

Hey Mads.

Det ser da ud til at virke.
har du sat egen intern DNS op ???
har du sat serveren i DMZ zone på routeren ??

Så vidt jeg husker omkring D-link routere så er de lidt tricky og enkelte modeller skal man åbne porten 2 forskellig steder for der er åbent.

Andre maskiner skal man simpelthen fortælle routeren at man har placeret et virtuelt domæne bag ved.

Derfor har jeg nemlig bygget min egen router af en Soekris Net4801-Lan1651 - Og har smidt Debian på hvor min Firewall er et langt IPTABLES script til 5NICS.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-07-09 15:48

Hej Peque
Tak for bidraget prøver lige dine forslag.
Alt ser som sagt normalt ud set ude fra.
Specielt det om virtuelt Domaine er der lidt at tænke over
DNS finder routeren fint TDC profilen kører DHCP med fast IP og får DNS derfra.
Mit Problem er midlertidig løst ved at lave en linie i filen hosts i mine maskiner, så funker det.
Men det er jo uprofesionelt, vil hellere finde den rigtige løsning.
Jeg har også kørt med 2 net kort i den forrige server, og så lavet router og firewall i denne, det funkede fint.
vender tilbage lidt senere
hilsen Steen
PS: hvorfor kalder du mig Mads det gjorde du vist også sidst hej hej.

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 31-08-09 20:35

Tak for svaret peque.
kører med stoneplace lagt ind i host filen
hilsen Steen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 31-08-09 20:38

Hey steen!
Kanon, men du siger du har den kørende i hostfilen?
Ellers sorry - det er mig der blander 2 "stones" sammen i diverse forummer.