/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
ferie i danmark
Fra : janni_s
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 11-07-09 22:09

Så drager vi på ferie på mandag. planen er at tage fra københavn og ned gennem sydsjælland og ned mod øerne als, ærø og langeland og over sydfyn. vi har ikke planlagt nogen bestemt rute, eller sovesteder.
Er der nogen der har forslag til noget der er værd at se i de områder.

Og er der nogen der har erfaring med færgetransporten mellem ørene, om man skal bestille plads flere uger i forvejen, eller om man bare møder op og kommer med på dagen?

og så har jeg hørt nogen sige, at "danmarks smukkeste vej" ligger et sted på fyn. nogen der ved noget om det?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-07-09 22:20

Hvis du ser på Langelandstrafikken
http://www.langelandstrafikken.dk/findafgang/138we.aspx?datoUd=13-07-2009 vil jeg umiddelbart anbefale at bestille plads - ellers kan I komme til at vente længe.

Og det samme gælder også for Alstrafikken
http://www.alstrafikken.dk/findafgang/138we.aspx?datoHjem=14-07-2009

For jeres egen skyld - ring i det mindste til dem 4-8 timer, før i forventer at komme over.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-07-09 22:24

ALS;
http://www.danfossuniverse.com/ En oplevelse af de helt store

Sønderborg Slot er et besøg vær.

Dybøl Mølle:

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 11-07-09 22:58

Hej med jer.
Ja i skal tage turen sydover.
Når i kommer til til Lolland er det næsten et must at runde Knuthenborg safari park.
I kan så køre videre til Tårs og hoppe på færgen til Langeland.
Der er skønt og tværs over havner i Spodsbjerg. En rigtig hyggelig lille by .Når i kører videre over Langeland kommer i til Rudkøbing ca. 15 km. det er absolut en by der skal ses. Gamle gader og et dejligt handels liv.Videre derfra og til Svendborg som er sydfyns perle.
Den smukkeste tur på Fyn er køreturen fra Svendborg til Fåborg som også er en perle. På havnen i Fåborg ligger et røgeri som man nyder en pragtfuld forkost , gerne ude ved deres borde hvis vejret er till det...ellers inden for.
Så går turen ellers videre over til Jylland der er færge Bojden/ fynshav og så er i på Als.
Sønderborg er også en dejlig by med et meget aktivt liv på havnen.
Dybbøl mølle skal ses og oplandet er bare skønt.
Rigtig gog ferie og gør jer selv den tjeneste at gå på de lokale turist kontorer og få læsestof om områderne.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-07-09 22:59

Citat
Så drager vi på ferie på mandag. planen er at tage fra københavn

I tager vel ikke Chr,Borg - Tivioli og Rundetårn med jer, ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-09 23:31

Her er en speciel ruteoversigt over de smukkeste steder i Danmark, Marguerite Ruten

Marguerite Ruten http://www.virtualtour.dk/preview/dt/

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-07-09 23:44

Jeg skal ikke anvise jer noget bestemt, men jeg er 100 % sikker på at I får en kanon ferie. Jeg tog for år tilbage med min søn i en 4 hjulstrækker til Langelandsfestival (det år vi blev europamestre i fodbold) og derfra over Tåsinge, Fyn til Nymindegab...fortsatte hele vejen op langs Jyllands vestkyst til Skagen med passende overnatninger i 1 - 2 - 3 dage.

Derefter gik turen tilbage hele vejen ned langs Jyllands østkyst og hjem over Fyn til København. Det var en ferie som fuldt ud står mål med de bedste ferier jeg har haft i udlandet....og så kan man jo sproget....sån da LOOL Det er ikke spor svært at finde overnatning. Vi boede både på hotel, vandrehjem og privat værlsesudlejning....fungerede fint.

God ferie.....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 10:09

Citat
(det år vi blev europamestre i fodbold)

1992 søde

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-07-09 11:17

Ja hvem kan glemme 1992.

Krumme den tur har jeg også taget, og det er en af de bedste ferier man kan få.

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 12-07-09 15:37

det lyder da dejligt. glæder mig endnu mere nu ;)
og tak for alle svarene. så har vi da en ide om hvilken vej vi skal tage.

Og at det er smart at tage numrene med til færgeruterne, ellers ville det være lidt spildt dag at holde der og vente i flere timer.

desværre bilver der vist ikke det bedste teltvejr, men det bliver godt nok vejr når man tænker på hvordan det nogle gange er om sommeren i danmark.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 15:41

Citat
desværre bilver der vist ikke det bedste teltvejr,

Så er der vandrehjemmene hvis det bliver for vådt.
Rigtig god tur til jer.
Jeg tror ikke med det kendskab jeg har til færgerne , hverken til Langeland eller til Als at det bliver nødvendigt at vente flere timer.
V.H. Pia

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 12-07-09 16:16

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 02-11-10 15:00

Brug Vindebyøre Camping som udgangspunkt, den er vanedannende vi er kommet der i 12- 15 år
opdager meget nyt på Tåsinge Svendborg og syd Fyn, dejlige også cykeltyre.
www.vindebyoere.dk