/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Svimmelhed og feber
Fra : sophusKanDet
Vist : 2550 gange
60 point
Dato : 11-07-09 12:08

Citat
Indsæt dit citat her

Er der mon nogen der har det som mig? Har simmelhen ondt i alle mine led mit hoved værker, skiftevis sveder og fryser, spiser næsten intet og sover så meget det kan lade sig gøre.Mine ben føles som blyklumper, simpelhen den rene elendighed som har varet i 5 dage.
Sophie

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 11-07-09 12:13

influenza måske men ring til lægen / vagtlægen bliver det jo så idag

god bedring

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-07-09 12:17

Det lyder som influenza.... men feber efter 5 dage.... ring lige til lægen

Får du vædske nok??? hvis du ikke gør, kan du godt blive svimmel

God bedring

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-09 12:22

sophusKanDet

Jeg tror du er i bedring. Du har fået så megen energi, at du d.d. har formået at oprette en profil på kandu for at spørge til hvordan andre brugere har det.

Men for lige at svare på dit spørgsmål

Citat
Er der mon nogen der har det som mig?

Jeg har det ikke, som du har det.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 11-07-09 12:23

Ja, absolut ring til lægen

det kunne jo være den nye influenza A

den de kalder svineinfluenza, og du må i behandling

ring med det samme, og tag en panodil for at dæmpe ubehaget....

drik rigeligt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-09 12:34

Nå Du har sovet så meget har Du også svedt meget, så de første par glas vand er forhåbentlig røget ned siden det første råd blev skrevet

Kroppen kæmper med helbredelsen, det giver affaldsstoffer der hober sig op i blod og nyrer og giver hovedpinen, det skal bogstaveligt talt skylles ud.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-09 12:53

øøøh... Hvor høj feber har du?

Jeg er enig med de andre: Det lyder som influenza. Om du vil kontakte lægen eller ej er en temperamentssag. Og et spørgsmål om, hvor høj feberen er.

For man HAR det nu engang som om man er døende, når man har influenza. Og der er ikke så meget at gøre ved det, -andet end at passe på sig selv. Gå i seng. Drikke RIGELIGT af (alkoholfri) væske. Tag eventuelt et par pamoler eller lignende for at slippe for muskelsmerterne.
Hvis det ikke er bedre på mandag, så kontakt din egen læge. Du er sikkert ikke rask på mandag, men feberen skulle gerne være på vej ned efter en uge.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-09 13:08

Ja, Birgitta, den er ondskabsfuld

Sidste gang sov jeg den ud på to dage, de få gange jeg var vågen brugte jeg på at drikke så meget vand jeg kunne få ned.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-07-09 17:09

sophusKanDet

god bedring til dig.

dbh
per

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 11-07-09 23:27

Har selv lige haft det, men jeg havde BALANCE_ besvær = ørene.
ellers sad den/det bare som en KLAM jakke uden på hovedet/
OG IKKE SPIRIKUM eller andet.

Fandens ubehageligt.
Og er ikke helt kommet mig over dte endnu_ på 2/den uge.

Men det kunne JO være du har fået en ?
af disse mærkelige NYE influ´encer.
DER kommer jo NYE til hvedag/ og de mutere´re!
Gå til Lægen_

ISÆR hvis du lige har været på rejse/ besøg fra UDLANDET.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-07-09 06:17

svimmelhed
dobbel syn, verden drejer rundt (hele tiden), du "drejer" rund når du når du ligger ned, kvalme
utilpashed
tung i hoved, #svimmelhed# i form af at rejse sig for hurtig, #svimmelheden forsvinder og kommer# ondt mv

det er vigtigt at skelne i mellem utilpashed og svimmel

men jeg vil helt klart anbefale dig at kontakte lægen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-07-09 06:19

ligge en anden ting
husk at få RIGLIGT med væske det har kroppen brug for

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-07-09 14:22

..Og sådan en skal en million danskere rammes af til efteråret???

Bare ikke MIG... Jeg er født før 1957.

Kommentar
Fra : sophusKanDet

Dato : 15-07-09 22:03

Tak for jeres deltagelse heldigvis er jeg nu kommet over det uden at vide hvad det egentlig var. Det kan jo også være lige meget nu, men man undres at man lige pludselig kan blive så syg og lige så pludseligt blive rask igen. Hurra hurra livet er igen dejligt
Sophie

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-09 23:30

Jamen godt for dig. men du undgår ikke en tur til lægen. Ogmåske siger han en virus, men så er andet udelukket.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-07-09 14:51

Ej, altså... Er det ikke lidt sent at rende til lægen en uge efter man er blevet rask, granner??
Lægen er da ikke nogen troldmand, -han kan da ikke gætte, hvad det var, der var engang..
Og det store laboratorie-detektivarbejde tror jeg altså ikke, han sætter i gang..

Kommentar
Fra : sophusKanDet

Dato : 19-07-09 21:41

Jeg har nu ikke tænkt mig at gå til lægen, han har også ferie og når han kommer hjem om 8 dage, så er der et hav af mennesker der skal besøge ham, jeg har næsten glemt at jeg var så syg, så jeg venter med at kigge op til ham en anden gang.
Sophus kan det

Kommentar
Fra : sophusKanDet

Dato : 06-08-09 12:04

Hej nok engang
Jeg kom mig efter 5-6 dage - troede jeg
14 dage efter begyndte jeg at få ondt i den ene side af hovedet bag venstre øre og det gik om i nakken og ned i øverste del af ryggen. Senere begyndte jeg at få lammelser i venstre side af ansigtet først nederste læbe så begyndte øverste læbe - og så blev jeg bange og kom til lægen i en fart. Blev sendt til neurologisk afd. fik taget blodprøve og en prøve fra rygmarven (spinalvæske) skulle vente en god time for at få et resultat. Resultatet var muligvis "borelia" det kan først konstateres 100% når blodprøverne samt endnu engang spinalvæsken bliver undersøgt hvilket tager 3 uger på OUH. I mellemtiden skal jeg tage penecelin piller og ligne en halv hængt kat med et øje der løber i vand og en smagssands der er forringet. Forhåbentlig vil lammelsen gå væk igen, ellers bliver jeg godt nok ikke køn at se på - men det kan man vel leve med hvis det skal være.
Dette til skræk og advarsel for andre i en lignende situation.
SophusKanDet

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-08-09 17:25

Nårh... Det var synd for dig...
Har du været meget flåtramt?
Og har du haft det berømte røde udslet rundt om et bid?

Ser du, jeg har haft konstateret borreliose 3 gange indenfor de sidste 7 år (mens jeg har haft min sidste hund).

Den ene gang havde jeg end ikke set flåten. Og min læge troede vist ærlig talt, at jeg var hypokonder når jeg fortalte hvordan jeg havde det: Ingen lammelser, men ekstrem træthed.
Han føjede mig og jeg fik taget blodprøver....
Et par dage senere ringede han med panik i stemmen og sagde, at jeg skulle have penicillin MED DET SAMME!!! -Jeg var bare SÅ lettet over at få en forklaring på min tilstand.

--Hvis du tit går tur hvor der er vilde dyr, så skal du altid tænke på borreliose når du får det dårligt.
Sig det til lægen når du en anden gang har det skidt. For det er ikke sikkert, at han husker det selv.

---Borreliose starter tit med influenzalignende symptomer.....
Senere kommer så de mere alvorlige symptomer.