/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
At gå
Fra : weld
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 10-07-09 20:11

Hej derude :)
Jeg er ikke lige den bedste til at få rørt mig. Jeg har prøvet løbe, men uden held. Jeg kan godt lide at gå sådan normalt, er det en mulighed?

Hvis man nu går rigtig langt? Måske 13 km eller sådan noget? Vil man kunne få en bedre kondition og tabe nogle kg af den vej?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 10-07-09 20:18

Jeg har gået meget og ikke for at tabe mig men fordi jeg bare har det så godt når jeg går.

Jeg har et år gået 5 km 3 gange om ugen og på en sommer tabte jeg mig 5 kg. Det var ikke meningen, men det gjorde jeg og jeg kom også i meget bedre form.

Så begynd du bare at gå. I dag går jeg gerne med stave, det er ikke så belastende for knæene og overkroppen bliver bedre trænet. Og så går det stærkere.

Held og lykke med det og når du først får begyndt, så kan du snart ikke undvære det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-09 20:23

Selv at lufte hunden ½ km giver motion.........

Hvis Du ikke kan løbe så træn langsomt op, glem ikke opvarmning, altså lidt gymnastik, ellers kan der hurtigt komme skader.

Lange gåture smider også nogle kilo, men husk rigtig skobeklædning, evt. kan Du supplere med gangstave, det sætter gang i brystmusklerne og giver en bedre vejrtrækning.

Hvad med cykling ???

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-07-09 20:23

Hej har du overvejet stavgang, det giver altså lidt mere end almindelig gang. Du kan læse om det her - f.eks står der
Citat
En af de fantastiske ting ved stavgang er, at man aktiverer langt flere muskler end ved fx alm. gang, løb og cykling.

Citat
Under selve aktiviteten stiger kroppens energibehov og dermed forbrændingen af kulhydrater og fedt, hvilket selvfølgelig er en god ting. Men det virkelig interessante her er hvileforbrændingen, dvs. den forbrænding der finder sted i det næste døgn eller mere, efter at man har motioneret. I denne periode genopbygges de brugte muskler, og da stavgang som nævnt involverer næsten alle kroppens muskler, betyder det, at hvileforbrændingen stiger med op til 15-20% - afhængig af træningsmængde, alder, køn og fysisk form. Man forbrænder altså fedt i mange timer uden at røre en finger!

http://stavgang.dk/content.asp?id=5

Der er stavgangsklubber over hele landet, hvis du gerne vil det

Held og lykke med motionen

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 10-07-09 20:37

Ajiiiiiiiiii Granner for hulen LOOOL
Citat
I dag går jeg gerne med stave,
Det gør du altså ikke Granner. Det ser mere end bøvet ud LOOOL og jeg har er sted læst, at den eneste rigtige funktion de har er, at man nemmere holder balancen. Men på den anden side....hvis du hygger dig med det, så bliv du bare ved. Men du hilser FANDME ikke på mig, mens du render rundt med de krykstave LOOOL

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 10-07-09 20:40
Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 10-07-09 20:41
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-09 22:03

Altså Krumme, jeg går med stave fordi jeg bedre kan klare 10 km med dem. Uden stave får jeg problemer med mine knæ. Du ved når alderen har sat sine spor.

Så sig mig lige, hvad er vigtigst, motion og en sund krop eller se lidt latterlig ud når man motionerer.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 10-07-09 22:04

Al motion er bedre end ingen motion! Det gælder om at få pulsen op, og gerne komme til at puste lidt. Hvis du gør det når du går er det jo helt fint. Når man begynder at løbe, skal man træne sig langsom op. Da jeg startede med at løbe for lidt over et år siden, kunne jeg knap løbe 100 meter før jeg pustede og stønnede, nu løber jeg uden problemer 10 km. Jeg skiftede mellem løb og gang, de første mange måneder. Hvis du gerne vil til at løbe, kunne du f.eks. hver gang du går en tur, indlægge et par korte løbeture f.eks. i starten på 50 m, og så langsom øge længden.
Husk også at hvis du ønsker at tabe dig er det ikke nok med motion, du skal også kikke på din kost.
Kan også anbefale www.motion-online.dk

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 10-07-09 23:18

HEHEHEH Du har da ret Granner, men bøvet ser det altså ud. Gå du bare videre med dine vandrende pinde LOOOL

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-09 10:35

@granner01

Jeg fik store problemer med en hæl og købte derfor et sæt siliconeindlæg (250 kr) som blev lagt ned i mine bedste kondisko, det var virkelig noget der fik begge ben til at slappe af.

Men okay, enhver sygdom eller slid kræver individuelle løsninger.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-09 13:13

Nu ved jeg helt bestemt at når jeg går tur med stokke, så ligner jeg bestemt ikke en vandrende pind.

Godkendelse af svar
Fra : weld

Dato : 04-08-09 15:24

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-08-09 22:20

Selv tak.