/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Erfaring: LSB & Handelsbanken?
Fra : taliskoko
Vist : 1412 gange
50 point
Dato : 10-07-09 14:37

Hey,

Vi kigger efter ny bank. Jeg er træt af Nordea og deres Finanskrise-skræk !

Vi kigger på Lån&Spar Bank eller Handelsbanken.
Er der nogen her på kandu der har erfaringer med de to banker ? Gode som dårlige. Det der er vigtigt for os, er man som kunde ikke forsvinder i det billeder, og der er plads til forhandlinger til begges fordel.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-09 16:47

Finanskrise-skræk ??

Hvis man har et likviditetsproblem og vil være bankkunde er de vel alle oppe på stikkerne, men det er nu værst for de erhvervskunder der havde interesser i Roskilde og et par andre, ingen vil have dem.

Jeg er selv mangeårig kunde i Danske Bank.....den Du kalder Handelsbanken, et overtræk får dem ikke op af stolen da jeg har en ret god opsparing på andre konti, noget enhver bank også kigger på hvis man også vil låne.
Vær forberedt på at det kan koste gebyrer at skifte.

Kommentar
Fra : nemthva

Dato : 10-07-09 18:58

mig bekendt er handelsbanken = den gamle midtbank, og har intet at gøre med den danske bank.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-09 19:30

Den kommer Du ikke langt med, nemthva

Jeg har udskrifter fra 1975 hvor der står "A/S Kjøbenhavns Handelsbank"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-09 19:33

Senere forenklet til Handelsbanken, og p.t. Danske Bank.

Kommentar
Fra : nemthva

Dato : 11-07-09 11:46
Accepteret svar
Fra : nemthva

Modtaget 25 point
Dato : 11-07-09 11:51

DendanskeBank har INTET med Handelsbanken at gøre i dag.

Men før 1990 var der en anden Handelsbank, som blev fusioneret med Den Danske Bank.

Det er der, du forveklser.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 04:25

Nix........

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 13-07-09 11:03

Tak for svaret nemthva.

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og lukker derfor dette spørgsmål