/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Detaljespørgsmål vedr. projekt
Fra : Ch0b
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 09-07-09 23:05

Hej Kandu.

Min ven og jeg går og leger med en tanke.. Den tanke går ud på at starte et lokalt projekt op med det henblik at skubbe liv i den lokale undergrundsmusik.

Vi er dog i tvivl om hvad vi skal kalde det. En virksomhed? Organisation? Gruppe? Forening? Eller simpelthen bare et projekt?

Lidt baggrund;
Vi har i 4 år spillet musik sammen (undergrunds-vis) og er for nyligt gået fra hinanden i bandet grundet logistikproblemer. Tidligere trommeslager og jeg har derefter snakket om at starte et projekt der organiserer events som koncerter o.lign. for bands der var i samme situation som os.
Kapitalen til dette projekt har vi gennemgået, og vi har lagt en strategi for hvordan vi skal starte.
Dog er vi stadig i tvivl om vi skal gøre det "sort", som en undergrunds-gruppe af mennesker, eller vi skal komme frem i lyset som et "event firma". Derudover er vi interesserede i det hvilke fordele og ulemper der er herved samt hvilke krav der dermed stilles til "os"..

Nogen idéer?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-09 11:58

Jeg tror at i kun vil have fordele af at gøre det i det åbne. Hvis i vil lave projektet lokalt, så kan der søges støtte til det af kommunen. Kommunen er meget glade for at ungetager initiativ. Og i er nødt til at have lidt hjælp til at finde de andre der skal med i projektet. Det kan måske ske via en gratis annonce i lokalbladet? Der er så mange ting i det i vil lave at i næsten skal se at få hjælp til det. Prøv at finde ud af om kommunen ikke har ansat en medarbejder der skal tage sig af unge. Er det en lille by, så vil de lokale handlende måske sponsorere lidt af det.

Kommentar
Fra : SvampeBob

Dato : 20-07-09 10:30

Hej Ch0b,

Kom frem i det åbne med det. Det giver mulighed for, at søge støtte og få midler fra sponsorer.

I kan evt. gøre det via et selskab med begrænset ansvar (SMBA), hvilket ikke kræver startkapital ligesom et A/S eller et APS. Fordelen ved et SMBA er, at det i princippet fungere både som en forening og et selskab på samme tid.

Mvh. SvampeBob