/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Nummertildeling i Excel
Fra : goldeneye
Vist : 537 gange
200 point
Dato : 09-07-09 13:36

Har for mange år siden lavet en faktura formular i Excel 2000.
Når jeg åbner for formularen åbnes der også en lille dialogbos.
I denne boks kan jeg klikke på et ikon og der tildeles det næste ledige nummer.
Denne boks åbnes ikke i Excel 2003.
Understøttes det ikke i Excel 2003 eller?
Findes der en tilsvarende fuktion istedet for?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-07-09 15:20

Du skal bare gemme den i 2003 format inden du begynder at arbejde med den.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 09-07-09 18:53

Hvilket format er 2003?
Dokumentet er oprindelig gemt i formatet "Microsoft Office Excel projektmappe"
Skal det gemmes i "Microsoft Excel 97-2003- og 5.0/95-projektmappe"?

Får desuden fejlen "Guiden skabelon kunne ikke startes" .... suk

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 09-07-09 20:41
Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 10-07-09 06:52

Har godt set linket .... men jeg vil helst kunne fortsætte med den formular jeg allerede har lavet.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 12-07-09 12:58

hvordan ser vba koden ud?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-10-09 22:55

Det er næsten med 100% garanti din "Makrosikkerhed" der skal ændres i Excel.

Du gør således:
1) I menuen "Funktioner" vælges "Makro" og dernæst "Sikkerhed"
2) Her sætter du prik i "Mellem" eller "Lav"
3) Genstart Excel

Vær opmærksom på følgende:
"Mellem" - så bliver du fremover spurgt hvergang om du vil bla bla bla
"Lav" så virker det, som tidligere.

/berpox

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 09-10-09 16:53

Det var ikke makrosikkerhed der var problemet

I mellemtiden har jeg lavet en ny formular i Excel 2003.