/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD hakker i lyd og billede
Fra : lassethorsted
Vist : 822 gange
50 point
Dato : 08-07-09 21:28

Jeg har et problem med min ene DVD afspiller. Når jeg forsøger at afspille brændte film på den hakker lyd og billede - hvilket gør at filmen bliver uudholdelig at se. Jeg brænder på DVD+R skiver i langsom hastighed - disse understøttes af min afspiller efter hvad producenten siger. Der er tale om en afspiller i den "dyre" ende fra Jamo (godt 5000 kr).

Umiddelbart kunne man tro at DVD skiven var problemet, for fejlen viser sig ikke på nogle af mine andre afspillere (heller ikke den billige fra Harald Nyborg).

Jeg har altid passet godt på min afspiller, og vil ikke mene at der sidder snavs i den - Er der nogen der ved HVAD problemet skyldes, og hvordan det kan løses?

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 08-07-09 22:06
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-09 23:05

Hvis filmen KUN "hakker" i den ene afspiller er det jo afspilleren den er gal med......

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-07-09 23:24

Så må du nok se filmen på din Harald Nyborg afspiller... Det er ikke ensbetydning for hvilket format du afspiller på din Jamo afspiller. Det kan godt være den kan afspille DVD+R skiver, men måske ikke DVD/Vob, avi, dvix filer. Du kan prøve at brænde det med et andet software program eller konverter filmen om til et andet filmformat (avi/divx m.m.)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-07-09 23:26

Se lige i manual... hvilke formater den kan afspille

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-09 23:50

Selvfølgelig kan den afspille formatet - elles ville du slet ikke kunne se noget

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-09 01:06

Den fine dyre afspiller læser dine hjemmebrændte dvd for langsomt. Måske fordi den finder fejl i data og prøver at genlæse flere gange før den går videre.
De billige opdager ikke fejlen, og den er for lille til at du selv bemærker den.
Prøv med et andet mediemærke,og /eller en anden brænder.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 09-07-09 11:02

prøv og på opdateret din dvd afspiller med den nyeste firmware!!!!
det hjalp på min havde samme problem..

http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&rlz=1I7GPEA_da&q=Jamo+dvd+firmware&lr=

find den rigtige som passer til din dvd

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-07-09 21:38

Hvordan opdatere man helt præcis den firmware?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-07-09 21:40

Egentligt tror jeg ikke min afspiller er problemet... Den er i hvert fald ikke defekt da den afspiller originale DVDer perfekt. Der er tale om kopier i DVD skiver, og altså ikke Xvid eller DivX formater.

Forsøger mig på DVD-R eller DVD+R skiver af et andet mærke i første omgang...

Vi lader den lige hænge