/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
gøhalsbånd!!!
Fra : ingrid17
Vist : 1057 gange
50 point
Dato : 08-07-09 12:56

Hej allesammen.
Er der nogen herinde der ved /kender de der gøhalsbånd man kan købe til sin hund hvis den gør meget,og som så skulle få den til at stoppe med dette? så vil jeg meget gerne høre om det og om de virker? vil ikke købe et hvis de ikke virker da de er temmelige dyre.
På forhånd tak.

vh Ingrid.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 13:08

ingrid er det snart i er ude og gå tur, den gøer eller er det hjemme,

halsbåndet er som at smide pengene ud af vinduet, og synd for hunden,

at bruge det,

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 08-07-09 13:13

det er både ude og hjemme altså hvis nogen går forbi ude på vejen eller kører forbi, og når hun hører nogen i feks naboernes haver. Det skal lige siges at hun er en gravhund, de har jo ry for at være meget gøende. tænkte godt på at de halsbånd ikke dur, hvorfor mener du det er synd for hunden? jeg spørger bare fordi jeg intet kender til dem.
venlig hilsen Ingrid og tak for svaret.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 08-07-09 13:32

fordi den får stød når den gør! Tag den selv på og snak lidt højtlydt!!!

Det er på grænsen til dyrplageri

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 08-07-09 13:36

Nå okay på den måde jamen så skal jeg overhovedet ikke i nærheden af sådan noget skidt.det er da groft at det er lovligt at sælge sådan noget til dyr, fy for den lede, men tusind tak for svaret, godt jeg ikke bare drønede ud og købte et.
hilsen Ingrid.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 14:11

ingrid kan du ikke komme til at optage en grov gøen fra f, eks en Rortweider, og så start hjemme ved jer selv, idet din gravhund begynder,
så starter du båndet, med den grove Rotweider gøen, efter ca 15-20
forsøg, så holder din gravhund sin mund, men sørg så hvit muligt for at det kommer som en overraskelse, for din hund,

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-09 14:27

Nej, vel får hunden da ikke stød, men halsbåndet registrerer når hunden gøer og så kommer der en høj lyd

http://www.alttilhundogkat.dk/anti-g_halsbnd.6

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 14:37

Citat
Nej, vel får hunden da ikke stød, men halsbåndet registrerer når hunden gøer og så kommer der en høj lyd

man kan også få med stød, men begge dele er dyrplageri,
lyden den udsender er på så høj frekkvens så det skader hundens hørelse, over meget kort perioder,

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 08-07-09 14:45

ok ja både lyd og stød er jo ubehageligt for hunden, jeg må prøve mig frem har også tænkt på at gi hende et pift med en vandpistol.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 14:55

Citat
også tænkt på at gi hende et pift med en vandpistol.

det virker også godt, men gør det truende på hundenm køb 3-5 stk,

af vandpistoler, og have dem til at ligge hist og pist, så du nemt kan få fat i

en, H.K.H skulle sq have en til at hænge om halsen, så han kunne lære hans gravhunde og holde kæft,

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-07-09 15:17

Der findes ualmindelig mange forskellige "Hjælpemidler" nogle også elektriske og ja, de må gerne sælges her i landet, men det er forbudt at anvende dem der giver hunden direkte strøm. Af den grund er der desværre nogle mennesker, der anvender dem også i opdragelsen af hunden.
Det er ikke allene smagløst/dyrplageri, men alle der gjorde det skulle fratages retten til at have gund.

Løsningen på problemet er et ganske andet: Find ud af årsagen til hvorfor hunden gør?

Er det for at advarer eller er det for at få kontakt. Hunde skelner ikke på samme måde, som vi mennesker imellem negativ og positiv kontakt. De vender sig blot til, at gøer de så reagere deres menneske.

Når man så har funden årsagen til at hunden gør. Tager man det derfra, men der skal reageres promte, når hunden gør ikke en time efter, for da forstår hunden ikke hvorfor, den får skældud, så lige så snart den begynder, at gø et rungende NEJ og det samme nej hver gang, så holder hunden efterhånden op...

Problemet er svært for mange, der har hunden i hundegård, når de ikke er hjemme også naboerne også har hunde, der står og gør,det er næsten umuligt at komme til livs, men det kan lade sig gøre, min nabo spurgte en dag: Har du fået ny hund ? ja, men det er to år siden, han havde ikke hørt den.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-07-09 16:43

---Ja... Jeg gør det modsatte: Jeg takker Silke når hun gøer. Og så går jeg sammen med hende hen og undersøger årsagen til hendes gøen. Det er jo altid fordi der er et eller andet, som hun vil gøre opmærksom på.

Jeg kunne ikke drømme om at skælde hende ud for at gø. Hun gør det jo af en eller anden -måske vigtig- grund.

--Men Silke er en golden. Det er ikke nogen særlig gøende race. Med en gravhund eller en pomeranier ville jeg måske gøre noget andet..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-07-09 17:31

hvis du finder ud af noget der virker, så giv mig lige et praj. min nye nabo har 8 forbandede køtere der galper fra tidlig morgen til sent aften. det kunne nok være værd at give ham en håndfuld af de der halsbånd.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 08-07-09 18:14

jeg skal nok gi besked hvis jeg finderpå noget effektivt, men jeg tror nok mest på vandpistolen.

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 09-07-09 05:23

Det halsbånd, prins Henrik har på sin gøende gravhund, sprøjter vand, når hun galper. Så de må da kunne købes et sted. Og være harmløse.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 09-07-09 06:34

okay jamen det vil jeg da undersøge, de må jo vide det i dyrebutikker, eller hos dyrlægerne,tak for svaret.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-07-09 09:14

Her i huset gør vi som Birgitta.....

Men en anden overvejelse. En gravhund er avlet til at kunne gø i halve timer ad gangen. Det er en del af dens brugsegenskaber. Derfor mener jeg, at det må være forventeligt, at man får en gøende hund, når man køber en af lige præcis den race.

Når man opdrager en hund, bliver man nødt til at have dens gener som udgangspunkt - og en gravhund, der allerede er glad for at gø, tror jeg ikke på, man få til at holde op. (Med humane metoder).

Vaxen

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 09-07-09 09:34

Til Vaxen.
Jo tak det ved jeg godt, jeg har haft gravhunde i mange år så det ved jeg godt, men hende her er altså meget meget gøende hun er virklig storslem til at gø,lidt heldigt jeg bor på landet, men alligevel hun er meget larmende, så gøende har ingen af mine gravhunde været.Men tak for responsen alligevel.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 10-07-09 01:24

Den dyreart som TOTALIDIOTEN og malerhjernen vic2000 har mest kendskab til er bænkebidere. En artsfælle til idioten, som har mere hjerne end han selv kan præstere.

Den mentale vanskabnings sidste store fornøjelse er, at kopiere andres avatar og selv bruge den, i håb om at der skal ske misforståelser. Han har lige fundet ud hvordan man kopierer LOOOL Små hjerner små fornøjelser LOOOL

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 17-09-09 22:00

Hej

Gø kontrol halsbåndet virker utroligt godt, og det har intet med stød og eller dyreplageri at gøre. Det er et "pift" af vand, enten neutralt eller med citron duft, som bliver sprøjtet mod hundens hals, når den gør.
På mange hunde virker det efter få ganges brug, de holder simpelthen op med at gø.

Det er på tilbud i øjeblikket hos www.loppetjansen.dk

http://loppetjansen.dk/hund-399/traening-jagt-og-agility-70/adfaerdsbehandling-289/jetcare-goe-kontrol-halsbaand-komplet-4878.html

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-09-09 14:56

Det er en ukærlig og uvenlig måde at lære sin hund nogetsomhelst, at man skal forskrække den for at få den til at makke ret. Tænk, hvis man brugte de metoder overfor sine børn? Hvis de er for højrystede, så sprøjter man lige koldt vand på dem.

En nervøs hund kan tage skade for livet af de gentagne forskrækkelser. Nogle af de gøende hunde ER netop nervøse.

Og en vandglad hund (retrieverne) vil muligvis endda lære at gø for at få det eftertragtede vandsprøjt.

--Metoden er gammeldags, --og bestemt ikke tusind kroner værd.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-09-09 18:29

Ja, Birgitta Der findes altid mennesker,som helst vil springe over hvor gærdet er lavest, men med hensyn til hundeopdragelse giver det sjældent det ønskede resultat..

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 30-09-09 15:09

Tag og læs bogen: Lyt dig til en lydig hund!!

Jeg har selv haft samme problem,men jeg tacklede det anderledes end med "koldt vand" Carla gøede hver gang nogen gik forbi huset..det var stressende! Via hundeadfærds ekspert lærte jeg imidlertidig hvordan det skulle klares : Sammenlign din hund med en indianer i en stamme..denne indianer har opgaven som "udkigger"....oplever han noget er "forkert" lader han beskeden gå til høvdingen ( det skulle gerne være dig..) Herfra er det høvdingen der tager over...har høvdingen overblikket og bevarer roen føler indianeren sig tryg og kan slappe af.Og JA...som Birgitta brugte jeg mange gange på at sige TAK til Carla og vise jeg har styr på tingene....Resultat?? Rolig hund det har tillid til mig som ALPHA og ikke gøer og bliver stresset hver gang nogen går forbi

Held og lykke...