/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Opsigelse pr. e-mail ??????
Fra : Gypige
Vist : 3040 gange
50 point
Dato : 08-07-09 12:36

Hej,

Jeg mener jeg har læst et eller andet sted, at en opsigelse af en lejlighed pr. mail, er ligeså gældende som en pr. brev.

Har jeg ret elelr er det ikke rigtig ???

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-09 12:42

Et eksempel fra KAB

Citat
Hvis du opsiger din bolig via e-mail, betragter vi dette som en orientering, og vi vil skriftligt bekræf­te modtagelsen, eller sende dig et opsigelsesskema. Opsigelsen er dog ikke accepteret, før vi har modtaget den underskrevne opsigelses­bekræftelse retur.

http://www.kab-bolig.dk/Default.aspx?ID=1458

Jeg tror de fleste vil kræve en underskrift.

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 08-07-09 12:59

Jeg mener bare der blev afsagt en kendelse på et eller andet tidspunkt på, at en opsigelse på mail var lige så bindende som pr. brev ?

Mange hilsner fra

Gypige

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 13:01

Det er en god ting du sender e-mailen med anmodning om kvittering

for læst,
har du ikke mulighed for at sende en fax, med din underskrift på,
for det er bindende, og så samtidig, hvis du har kvittering, at faxen er sendt. det er juridisk bindende, telefon opringning er også bindende
hvis du har optaget samtalen, på f.eks. bånd,

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 08-07-09 13:01

PÅKRAV OG OPSIGELSE GÆLDER IKKE PR. EMAIL,
MEDMINDRE DET ER SKREVET I LEJEKONTRAKTEN.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-09 13:05

I så vigtige ting hælder jeg til umoderne metoder fra begge parter, altså null computer, så kan man altid bagefter bruge mail hvis der er detaljer der skal på plads.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-09 13:17

Som AG112 RÅBER

En opsigelse pr mail vil ikke have retsgyldighed da ALLE i så fald kunne opsige dit abo eller lejemål....

Dette til trods er der flere firmaer der accepterer dette i deres kontrakter - ofte fordi det i så fald sker på deres hjemmesider under et login......

Men UDEN deres skriftlige accept er det IKKE gyldigt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-07-09 14:10

Hvis det var tilfældet,.. kunne en masse 'forsmåede' eller jalux, X mænd / kvinder
irritere hinanden en hel del,.. såå det ville ikke være særlig smart,..

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 14:19

mange banker og offentlige kontorer, har en særordning, hvor de akceptere din underskrift, men jeg har ikke hørt om private har tilsvarende.

elektronisk underskrift,

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-07-09 19:20

Kort og godt er svaret et stort NEJ.

hawaii7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-09 21:08

Jeg har lige opsagt en kontrakt pr mail og i mailen skrev jeg at jeg samtidighavde sendt et underskrevet brev med samme ordlyd. Jeg fik mail tilbage da de havde modtaget brevet med min underskrift. Mailen alene var ikke nok opsigelse.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 08-07-09 21:38

Tjaaa... Jeg har min underskrift liggende på min PC, og indsætter den nederst i dokumenter jeg sender som skal underskrives... Dette er altid blevet godtaget. Hvis du kikker nærmere på papire du selv modtager fra kommunen og mange andre steder er de "underskrevet" på samme måde...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-09 22:31

Citat
Hvis du kikker nærmere på papire du selv modtager fra kommunen

De kommer IKKE pr. mail med mindre det KUN er til "orientering"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-09 22:32

Når kommunen udsender papirer ligger underskrifterne ikke på en PC, de er på et stempel.