/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Olietanken
Fra : soufyane
Vist : 268 gange
27 point
Dato : 07-07-09 23:25

'hej.

Det er sådan at jeg har glemt at hælde olie i olietanken så det kan blandes sammen. Det er en 2 takst jeg har.

Så måske har jeg kørt rundt uden olie, men da jeg kiggede i, var der rigtig rigtig lidt tilbage.

Spørgsmålet er nu bare at jeg ikke har kunnet starte den selvom jeg har hældt olie i. El starteren siger lyde som når den skal starte, og kick starteren siger også lyde når jeg træder. Men scooteren starter ikke,

Kunne det være at motoren er blevet brændt af, for hvis nu den var, så ville man vel ikke kunne høre nogen som helst lyd hvad enten man brugte el eller kick.

Eller kunne det være tændrøret som skulle udskiftes. ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-07-09 23:55

Du har skadet cylinder og stempel, det skal skiftes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : soufyane

Dato : 08-07-09 00:44

Er du sikker på at det er det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-07-09 08:43

Jeps, men hvis du er utrolig heldig er det kun tændrøret der er smeltet, og giver ingen gnist.

VH palle Hansen

Kommentar
Fra : soufyane

Dato : 08-07-09 10:46

Okaa, jeg vil lige prøve at skifte tændrøret ud først så.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 09-07-09 18:17

Jeg ville skrue topstykke og cylinder af og checke hvordan det ser ud.
Det må vel være cylindervæggen og stempelringene der bliver slidt mest... så check dem.

Og husk så at putte olie på.
Har du ikke en olielampe som lyser når der ikke er så meget olie tilbage ?

Kommentar
Fra : soufyane

Dato : 09-07-09 19:15

oka, det får jeg lige gjort, tak.