/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvad er bedst HDMI eller DVI-D
Fra : BL14
Vist : 1067 gange
100 point
Dato : 07-07-09 17:41

Hej er der nogle der kan fortælle mig hvilket signal er bedst fra grafikkort til tv . Er HDMI eller DVI-D
???
mvh Troels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-09 17:53

HDMI

Men du kan IKKE se forskel...

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-09 18:13
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 18:27

Hej Troels.

Som du kan se, må HDMI være bedst, da DVI-D også kræver, at der skal bruges kabel til lyd + at HDMI er en videreudvikling og forhåbentlig også en "bedreudvikling" af DVI-D!

Mvh

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 07-07-09 18:37

Ok

Jeg kan se det skal være med HDMI på grafikkortet, men når der er Hdmi stik på, er lyden så altid med

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 19:11

HDMI understøtter både lyd og billede

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 19:20

Citat
High Definition Multimedia Interface provides an interface in between any video/audio source, like an A/V receiver, digital television, and DVD player over one cable total, instead of one cable for video and one cable for audio. HDMI will support high definition video, standard video, and / or enhanced video plus multiple channels of digital audio on one single cable. HDMI will also transmit every ATSC HDTV standard and will support eight channel digital audio. HDMI has plenty of band width to spare so any future requirements and enhancements can be accommodated.
Jeg kunne ikke kopiere den danske tekst, men der står her any video/audio source, og det er jo billede og lyd.

Mvh

PS! Undskyld den lange svartid - jeg skulle lige spise

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 07-07-09 20:20

Tak for svaret heller22. Jeg suntes du skal have lidt point tak for hjælpen Jeg køber et grafikkort med vga og hdmi på 1 gb
mvh Troels

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 20:38

Hej Troels.

Tak skal du da ha . Så ses vi, når du stiller spørgsmålet: Hvilket grafikkort skal jeg købe osv. .

Ka du ha en god aften .

Mvh fra