/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
parkeringsafgift i cabriolet?
Fra : fritsPro
Vist : 3071 gange
20 point
Dato : 07-07-09 09:53

Hejsa - jeg er den lykkelige ejer af en gammel porsche 356 cabriolet dvs åben bil. P-skiven monteret i forruden og indstillet korrekt, men øjensynligt fjernet herfra, i forbindelse med en parkering på Roskildevej 37-41, 2000 Frederiksberg. Da jeg kom tilbage til bilen var der hverken p-skive eller bødeforlæg. Vidner til forløbet haves.
Jeg har nu fra EuroPark fået indbetalingskort med rykkerbeløb ialt kr. 610. Jeg har klaget, men Europark fastholder hele beløbet. De har fotodokumentation af bilen uden P-skive og et billede med monteret bødeforlæg i forruden.

Spørgsmål: Kan EuroPark retsmæssigt kræve såvel rykkergebyr og er en parkeringsafgift mon retslig gyldig i en åben bil med påstået fjernet P-skive (hvem mon har bevisbyrden)......Har I en mening eller viden om evt. tidl. retslige afgørelser......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 10:15

Vi burde holdes os fra forretningsparkeringspladser som huseres af EuroPark og lign.
Og samtidig gøre samme forretning opmærksom på kundeudeblivelsen.
Det er nok en af de kedeligste former for provisions indtjening.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-09 10:23

EuroPark er en upopulær pengemaskine der fastholder deres ret uanset, og jeg tror heller ikke at Du når langt med en kommunal bon i dette tilfælde

En åben bil med genstande der kan fjernes på et splitsekund er uigennemtænkt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-07-09 10:24

Europark er lidt af et lusket firma.
Du kan jo påstå at vidner har set at parkeringsvagten fjerne parkeringsskiven, for at kunne give dig en parkeringsbøde.
Det har jo tidligere været fremme, at disse parkeringsvagter, helst skal komme hjem med et vist antal bødeudskrivninger; og at de benytter nogle mærkelige krumspring for at opnå et sådant resultat.
Deres fotodokumentation er heller ikke for god, da de kan indstille uret i kameraet, som de selv ønsker.
Jeg har også stiftet bekendtskab med Europark, hvor tidsangivelsen ikke var korrekt, for på det angivne tidspunkt var jeg over alle bjerge igen.
Jeg nægtede at betale og de har aldrig fået en krone. Det er nu 5 til 6 år siden, og de har ikke ladet høre fra sig.
Så stik dem skråt op!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-07-09 10:28

Du hænger desværre nok selv på den.

Hvis de kan dokumentere med foto at du ikke har haft en P-skive er du vel lidt på den.
Det er din pligt at sikre at P-skiven ikke forsvinder, f.eks. ved at lukke bilen.
Lige så vel som hvis man har en lukket bil og P-billetten er faldet ned på gulvet, her er det også dit ansvar at P-billeten er sikret i bilen.

Du kan selvfølgelig prøve at køre en sag imod Europark, men jeg tror du har en skidt sag.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-07-09 10:29

den bliver svær at modbevise vis de har et billed af din bil uden p-skive og den ikke lå på gulvet så kan man jo til en hver til påstå at p-skiven er blevet stjålet så med mindre du har et billed af din bil med billed af skiven i forruden på den pågældene dag tror jeg ikke der er så meget at gøre. jeg ville dog bede om at få dokumention i form af billed udleveret (men det vil de sikkert ikke udlevere )

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-07-09 10:33

der kan siges meget skidt om europark, men jeg har fået eftergivet en p-bøde hos dem.
det var på en p-plads ved farsø sygehus og der var 2 timers parkering. men da min undersøgelse varede 4 timer, fik jeg bøden. der står ved indkørslen at det er patientparkering, og man kan jo ikke gå ud fra, at alle er raske efter 2 timer. så der var ingen vrøvl fra europarks side. den blev slettet straks.
men en åben bil er jo et problem kan jeg godt se. men den henstår vel for ejers risiko når den er så let tilgængelig. så jeg tror du har en opgave foran dig hvis du skal have bøden eftergivet. næste gang må du huske at slå kaleschen op så du undgår den slags ubehageligheder.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-07-09 13:19

Du hænger på og skal betale ved kasse 1.
I det P-firma hvor jeg engang arbejdede, noterede vi aldrig en åben sportsvogn, for nogle forbi passerende kunne jo have fjernet P-skiven. Det samme gælder de kommunale P-vagter her i kommunen. De noterer heller ikke en åben sportsvogn.

Du skal betale da du ikke have en P-skive i forruden, da vagten kom for bi. Længere er den historie ikke.

hawaii7

Kommentar
Fra : fritsPro

Dato : 07-07-09 14:07

Til Hawaii7
Tak for dit indlæg - men hvorfor kan Europark så udskrive regning/åbent sportsvogn når andre "sammenlignelige" p-vagter ikke gør det........det er vel ikke fair eller?....
vh F

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-09 14:30

Europark VIL tjene penge, de andre er vel bare gået forbi med et "så pyt da" hvis de har en god dag.

En stjålet p-skive regnes vel også for en dårlig undskyldning

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 07-07-09 14:54

Vil lige benytte lejligheden her til at poste endnu et spørgsmål vedr. p afgifter..

Min tyske kammerat har været på besøg hos mig, hvor hans bil gik i stykker et sted hvor der ikke måtte parkeres. vi pladserede da et A4 papir i foruden hvor vi skrev at den var brudt sammen og vil blive hentet hurtigst muligt. Men da vi kommer tilbage nogle timer senere, har han fået en p-bøde.

Han føler sig meget taget ved røven og vil selvfølgelig ikke betale. Så vil høre af hvor vidt bøderne bliver sendt til udlandet, og hvad der evt videre vil ske.
For får en dansker en p-bøde i tyskland, sker der ikke end videre ikke noget, hvis ikke man betaler, da det har større omkostninger for den pågældende kommune at sende rykkere til udlandet.
Det skal så siges at hans bil står i hans fars navn, så han vil gerne undgå både at betale og at hans far evt skulle få en rykker i postkassen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-07-09 16:00

JeffO, det var en billig måde, at få stillet dit spørgsmål, s slipper du jo for selv at give point, og det er ikke FAIR!

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 07-07-09 16:50

Ja ved jeg skam godt. men tænkte da emnet nu var oppe og selv sku til at poste et uden at have nogen point tilbage, så kunne jeg måske få lidt hjælp gennem denne tråd.. men fair nok hvis ikke i gider svare på det. så må jeg vente et par dage til jeg har nogle point igen..

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-07-09 16:56

Det er fordi EURO PARK ikke er så flinke som andre firmaer og kommunerne. De skal bare have penge i kassen og det er helt i orden at du får en P-afgift på 510 kr.

Til ham jeff, hvad vil du med din kommentar. Det er det sammen. Uden p-skive en P-afgift uanset årsagen til at skiven ikke viser rigtig. Betal og se glad ud.

Hvis der går kuk i de mange elektroniske P-skiver (P-watch) skal du betale.

hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-09 17:35

Hmm, man får allerede fartboner fra udlandet, så hvorfor ikke mindre bøder i nær fremtid hvis de får lavet nogle systemer der ikke er for dyre for myndighederne.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-07-09 22:03

De kan ikke kræve dig for rykkergebyr, hvis det er første gang du hører fra dem.
Det er antagelig manden fra europark der har fjernet P-skiven.Skriv til dem at du har vidne på at manden fra europark fjernede P-skiven, Da går dem nok ikke i retten med sagen.Jeg har hørt at bare man er stædig nok, så trækker de sagen til sidst.Det firma går meget sjælden i retten med sager.De trækker sagen dagen før den skal i retten.
alimak

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-09 01:35

Citat
Det er antagelig manden fra europark der har fjernet P-skiven

Den er sgu for langt ude langt ude !!