/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
cruiser-cykel (harley styr)
Fra : jobestar
Vist : 2055 gange
75 point
Dato : 06-07-09 16:49

Hej Kandu,

Er der nogen herinde der kører på sådan en?

Jeg overvejer at købe, da de ser utroligt behagelige og afslappet ud at trille rundt på her i sommeren. Det er hovedårsagen til at jeg er interesseret. Har ikke så meget med mode og attitude at gøre for mig.

Så vil egentlig bare gerne høre lidt om jeres erfaringer med denne cykeltype. Gode og dårlige.

Jeg er feks. nervøs for om saddelen kan komme højt nok op så benene kan blive strukket korrekt ud. Jeg er 184cm. Kommer slevfølgelig også an på den specifikke cykel, men måske er der nogen specialister derude der kan sige lidt om disse cykler?

Mvh Oscar

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 17-08-09 12:02

nå jeg tog ud og prøvede en.

der er åbenbart forskellige standard typer. Kan ikke huske navnene på dem nu, men hvis du skal bruge cyklen som reelt transport fra a-b, så skal du helst have typen hvor kransen med pedalerne på, sidder mellem sadelen og styret. for hvis kransen sidder ca. lige under sadelen eller kun et lille stykke foran, så for du ikke ordentligt tråd.

du bliver også nødt til at have mindst 3 gear på.

under alle omstændigheder tvivler jeg på at en sådan cykel kan hamle om med en traditionel cykel som funktionelt transport middel.

det er mere en afslapningscykel til hyggelige ture. ikke en ærgelig morgentur i regnvejr til arbejde/skole.

bare min personlige mening.

jeg endte med at købe en svensk håndbygget cykel kaldet "Pilen". ca 4600kr. med 3 gear, dynamo og brooks sadel. Virker utrolig stabil og god kvalitet. Kan varmt anbefale den!

mvh Oscar