/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Blu-ray drev fra playstation 3
Fra : madsemillarsen
Vist : 399 gange
44 point
Dato : 06-07-09 11:10

Hey

Har fået en deffekt playstation 3 som jeg har skilt ad for at se hvordan den så ud og om der var noget jeg kunne bruge.

Tænkte så på om jeg kan bruge blu-ray drevet som der sidder i en playstation 3 på en computer på en eller anden måde? Via et kabel.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 06-07-09 15:19

Citat
Har fået en deffekt playstation 3 som jeg har skilt ad for at se hvordan den så ud og om der var noget jeg kunne bruge

Hvad fandt du ud af?
Virker drevet?

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 06-07-09 15:38

Umiddelbart så virker drevet! Altså før jeg skilte den helt ad...
Men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte det til en computer?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-09 09:32

Du mangler vist lidt elementært kendskab til hardware..........ingen kritik, vi skal jo alle starte fra bunden.

Du kan jo se efter om der sidder et Molex-stik til strøm, det er det 4-benede der sidder i alle andre drev som standard.
Næste punkt er IDE eller S-ATA tilslutning til bundkortet, førstnævnte har mange ben og er 5-6 cm bredt.
Sidste punkt er om Du tør lægge computer til hvis det andet passer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-07-09 09:53

Det kan du ikke det er specielle kabler ( Data/Strøm)
Masser af videoer
How to replace a PS3 blueray drive

http://www.youtube.com/watch?v=Qztw_aUBQhI