/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Netgear Duo nas RND2000
Fra : due2680
Vist : 280 gange
100 point
Dato : 06-07-09 08:52

Jeg har haft ovenstående produkt i 2 måneder, og havde vænnet mig til at bruge det i hverdagen. Til blandt andet musik og filserver.

Problemet er så, at pludselig går jeg fra at kunne læse fra serveren med 10 mb/sec til 30 kb/sec.

Hvorfor kan jeg ikke læse med højere hastighed? Når jeg skal skrive til den, ligger jeg mellem 7 - 10 mb/sec da jeg kun har 100 mbit netværk.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 06-07-09 08:55

Tja - har du børn der sidder og spiller WOW eller andre spil.

Jeg har min egen NAS DUO - dog på GBLAN- og der har læse/skrive hastigheden konstant - dog rettet efter brugen af båndbredde mm. Dog uden problemer i at streame til 3forskellige TV fra NAS.

Så hvad der påvirker dit net - er nok mere hvad du skal finde ud af?

Kommentar
Fra : due2680

Dato : 06-07-09 09:15

Jeg prøver senere i dag med en anden PC, som dog har GBit netkort. Men har ikke andre brugere end mig selv.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 06-07-09 09:52

jeg har 1stk MythTV opsætning med 1MaterBackend og 1SlaveBackend samt 3fjernsyn - der alle har den samme NAS-server mountet og læser fra den på samme tid.
http://linux.pbj-design.dk/myth_system.jsp kan du se lidt mere omkring min opsætning - men der har jeg på intet tidspunkt haft problemer - selvom det kører RAID-10 på denne NAS.
den har så kørt nu i 4mdr uden fejl eller nedetid