/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fotografer huse
Fra : vvdriver
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 05-07-09 17:17

Hej
Er det tilladt at fotografer alle husene (512stk.). i den landsby hvor jeg bor.
Jeg går ikke ind på deres matrikel nr.
Jeg planlægger at lægge hele byen på min hjemmeside.
Gadenavne samt hus nr.og billede af ejendommen
vvdriver

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-09 17:38

ja, det er tilladt at fotografere husene fra offentlig areal, men blot ikke såfremt der er mennesker på billederne (privatlivets fred).

Det med gadenavne, husnummer er ok, du må blot ikke oplyse navn på dem der bor der.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-07-09 17:41

Svaret er JA.

hawaii7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-09 17:41

Jeg fandt også et link, hvoraf det fremgår, at det er lovligt at tage billederne

http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02425365?OpenDocument

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-07-09 18:36

Til vvdriver
stor advarsel til dig, og tag dig kraftigt iagt, her på kandu findes
rådenskab af højeste klasse, " her er bare et tilfælde med falskhed"
brugt at lægge samme profil navn ind i den tidligere oprettede,

Beviset på KANDU ,s RÅDENSKAB

Fra : vic2000 Vist : 15 gange
30 point
Dato : 05-07-09 17:37

--------------------------------------------------------------------------------

EFTER LIGNING AF DIN BRUGER PROFIL, SAMT RÅDENSKAB og

USANDHEDER, FLORERE OG SÅ ENDDA MED

KANDU TEMAET,s VELSIGNELSE og VENLIG HILSEN .

Jeg som startede med vic2ooo alias kjeld har aldrig nogen sinde, skrevet

nedstående kommentar, og har ikke fuldmagt fra temaet til at kunne

bruge Temaets, under skrift sætning, som nedstående kommentar,

Så TAG jer i agt KANDU BRUGER for den RÅDENSKAB SOM FLORERE

BAG KOLISSERNE, OG I VANDSKORPEN,

( Men håber så at det rigtige orginale kandu team griber ind, )

kommentar: vic2000

Dato : 05-07-09 13:04

--------------------------------------------------------------------------------
Vi vil uden tvivl kunne se disse to personer figurere rundt i andre profiler indtil de bliver godt trætte af det, derfor beder vi alle om at ignorere disse to personer, da de er meget nemme at kende på deres frembrusning.

Alle indlæg og profiler fra disse to personer vil blive slettet så snart de bliver opdaget.

Med venlig hilsen

Teamet bag Kandu.dk

Hvor gode gamle ”ven” Zonker blev også udelukket,og det syntet Ram2 at det var helt i orden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-09 18:49

vic2000

Du har fået hedeslag. Skynd dig ud og tag et koldt bad.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 05-07-09 19:13

Til vic2000
Det er muligt jeg er tungnem?.
men dit indlæg/svar siger mig ikke en døjt.
Kom med et veldukommenteret svar på om det er lovligt eller ej.
vvdriver

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-09 19:19

vvdriver

Velkommen i klubben

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-07-09 20:07

Vic2000 kan da ikke svare på sådan et spørgsmål.
Han laver efterhånden kun ballade her på KANDU.
Se i din private postkasse, hvordan du kan blive fri for vic2000.

Men endnu engang er svaret: JA.

hawaii7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-09 20:33

vic2000, du er fandme totalt skudt i roen..

Hold da for pokker dine syge og usaglige kommentarer ude af folks spørsmål.
Det eneste råddenskab der findes her på Kandu for tiden, det er sgu DIG

Sorry vvdriver, det var uvedkommende for dit spørgsmål, men hvis det indtil nu er undgået din opmærksomhed, så er der altså en totalt afsporet, opmærksomhedssøgende stakkel (vic2000 og hans dobbeltprofiler) , der kun kan kommunikere på et yderst usagligt plan, og som spammer snart sagt alle trådene herinde, med totalt uvedkommende og uforståelige indlæg.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 05-07-09 21:30

Det kan være jeg skal offentliggøre det lille dumme svins telefon-nummer, så han kan prøve sit eget spam og føle hvordan det er at blive tæppebombet med telefonopkald. Og TOTALIDIOTEN er jo så nysgerrig, at han ikke kan lade være at tage telefonen LOOOL

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-07-09 00:13

Rolig-rolig
Hej hej vic2000, god tur ud af min putter
vvdriver
Ps. Jeg kan godt se, hvem der har godkendt alle dine spørgsmål indenfor 5 minutter. Hvilken vej tror du de ryger

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-07-09 00:32

Nu ved jeg ikke hvor godt et forhold Du har til alle beboerne, nogle kan blive sure.

Man kunne måske foreslå at Du slørede store navneskilte samt bilernes nummerplader, Mathiassen kunne jo godt få øje på sin sygemeldte kollegas dyt udenfor førstnævntes hjem med en hjemmegående kone

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-07-09 08:57

Til LuffeA
Det du skriver,er jeg ikke nervøs for???.
Fra hvornår billederne er taget,til de kan ses på min hjemmeside,går der nok op til et år.
Eftersom jeg er blevet oplyst om, der ikke må være billeder af personerne som bor på ejendommen,er det som du skriver vel urelevant.
vvdriver
Ps. Hvilken tanker har du ang. den hjemmegående kone??.

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 07-09-09 10:28

Tak for svaret dova.
Jeg er stadigt en lille smule i tvivl om hvad jeg må og ikke må??.
Har valgt følgende.
Lavet en lille folder,skrevet hvad jeg vil med siden,så kan de krydse af hvad jeg må,og ike må(Får deres underskrift)
Det er ikke for at snage i beboernes privatliv.
Men?.
Hvem har bygget huset,hvem har i tidens løb boet der,der har engang været bagerbutik,frisør,cykelhandler, m. m.
Mange af de ældre i byen er ved at vippe ud over kanten til et andet sted.Jeg får oplysningerne af dem inden det er for sent.
Se....det er hensigten
vvdriver