/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
deling af trådløst internet
Fra : soduno
Vist : 427 gange
20 point
Dato : 03-07-09 23:02

Hejsa.

Jeg er i gang med at finde ud af om man kan bruge sin bærbare computer som et trådløst accesspoint. Dvs. Internetforbindelsen går ind i den bærbare windows computer via kabel, og derefter vil jeg så gerne have delt forbindelsen trådløst ud via bærbarens wifi kort, så jeg kan side inde i stuen og koble mig på det trådløse netværk uden brug af en trådløs router m.m.

Selv har jeg prøvet en masse guides, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.
Jeg vil ikke ud i at købe et nyt accesspoint/router da jeg bare skal bruge det hos en af mine venner højest 4 gange om året.

Alle svar er velkommende med mindre det handler om at jeg burde købe mig en ny router/accesspoint ;)

Venlig hilsen
Simon

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-09 23:13

Du skal bruge adhoc forbindelse = trådløs forbindel mellem 2 computere
Og så skal internet forbindelsen uddeles til den anden comp.

Jeg har dog aldrig prøvet det.

Kommentar
Fra : soduno

Dato : 03-07-09 23:20

jeg har prøvet at oprette en adhoc forbindelse, og min mac kan sagtens connecte til det nye netværk, men jeg kan ikke finde ud af at få internetforbindelsen delt ud :/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-09 23:41

Med vista:
Hjælp og support
skriv >>> deling af internet
Der står lidt om deling sammen med et adhoc netværk

Men som sagt...................jeg har ikke prøvet det.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-07-09 08:35

Har du prøvet at åbne netvætværksikonet i Bunden og under avanceret klikker du på "Tillad andre brugere o.s.v." sæt flueben eller check "Deling af netværk"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-07-09 08:42

Men hvad skulle fordelen ved at dele på den måde være. Alt ære værd for at du vil, men hvorfor. Un trådløs router kan fåes fra 250,- og op efter