/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Lodret gul streg på skærm
Fra : marhel
Vist : 1676 gange
50 point
Dato : 03-07-09 16:20

Hej.
Jeg har en Samsung skærm til min computer.
Engang imellem kommer der en lodret gul streg frem til venstre på skærmen. Den går selvfølgelig væk når der ikke er strøm til computeren.
Når den har været der et stykke tid forsvinder den så pludselig igen.
Da den kom i dag, satte jeg skærmen til den bærbare for at teste om det evt. ikke var skærmen den var gal med, men stregen var der stadig.
Jeg leder som en gal efter min kvittering for skærmen, for nu vil jeg DÆLME ha' en ny skærm, men da jeg endelig kommer tilbage så er stregen væk.
Hvad kan det være?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-09 17:08

Det er en formentlig en løs/dårlig forbindelse i skærmstyring. Periodiske fejl er og bliver noget skrammel at finde.

Det eneste du kan gøre at skrive ned når det sker og have dokumentationen med når du indlevere den.
vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-09 17:10

Når det sker igen kan du tage en lub og se om det ikke er præcis samme pixel på din skræm der er gule, lodret ned...

Når du har set det tæt på er det lettere at forklare problemet i forretningen.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-09 17:11

Ups og med et andet, hvis du har betalt med dankort, kan du sikkert finde datoen i dine kontoudskrifter. Så kan de i forretningen sagtens finde kopi af din faktura.

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 03-07-09 22:36

vil nødig sige jeg var der før
men prøv det
http://www.kandu.dk/Tip13932.aspx

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 03-07-09 22:37

Jeg leder som en gal efter min kvittering for skærmen,
m/ kvit osse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-07-09 22:56

Der er ikke så meget tvivl om, at der er en fejl i skærmstyringen.
Det er enten syringen af blå sm ikke fungere, eller det kan være styringen af rød og grøn som ikke slukker som den skal, i det matrix system som skærmen er bygget op omkring.

Hvis skærmen er mørk og du har en gul streg, så er det rød og grøn som ikke slukker som den skal.
Hvis skærmen er lys og du har en gul streg, så er det den blå, som ikke tnder som den skal.
I alt fald bør du snarrest reklamere over skærmens periodiske fejl, og insistere på, at det er en OMMER!