/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Erfaring med Garmin Nuvi 1340
Fra : halliluja
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 03-07-09 09:25

Hej,
Er der nogen som har erfaring med Nuvi 1340 Europa?

Den koster ca 1400 kr. men hvad er det der gør at den er det dyere en fx en nuvi 255W som kan fås til 800 kr.?

JEg overvejer at købe en 1340 Europa da den ser smart ud og det med vognbaneskift-hjælp samt cityexplorer lyder meget smart?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-09 09:38

Konkurrencen er benhård............

Og vognbaneskift ? Det er vel Dig der styrer bilen og ikke en elektronisk dims når der skal overhales.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-07-09 10:24

Vognbaneskift kan en GPS da ikke styre. Den ved ikke hvornår du foretager et vognbaneskift.
Sikke noget reklamefis.

Ved du selv hvad vognbaneskift er?

hawaii7

Kommentar
Fra : halliluja

Dato : 03-07-09 10:39

Hej,
Det jeg mente var at den skulle kunne fortælle hvor det hensigtmæssigt at placerer sig ift hvornår man skal dreje fx i større byer hvor det kan være svært at med flere vognbaner.
Det er ihvertfald sådan jeg tolker det når de skriver:
Lane guidance eller Lane Assist (hjælper dig med at vælge rette vognbane)
som der står i beskrivelsen.

Henrik

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-09 11:07

Det kan jeg godt følge Dig i, man bliver sgu upopulær hvis man skifter vognbane i en laaaaaangsom kø.

Eller hvis man som jeg har prøvet at køre i mega rundkørsler med 3-4 vognbaner i udlandet, man skal sgu placere sig INDEN rundkørslen

Men i sidste uge var jeg passager i en GPS-bil, kællingen i dimsen opfordrede krafigt føreren til at blive spøgelsesbilist.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-07-09 11:37

Det gør alle GPS da. Du får f.eks besked at om 500 m skal du dreje til venstgre så søger du i god tid til den venstre vognbane. Det er normalt for alle vejvisere. Tro nu ikke for meget på alt det reklamefis.
En GPS skal kun være en rette snor. Du kan ikke kun køre efter hvad den viser eller fortæller dig (hvis du har lyd på).

hawaii7

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-09 15:29

Gå ind på DR "So eing Ding"

Der er testet en TOM TOM der har den funktion du søger.

http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/Programmer/2009/05/06151152.htm

Vh Ben