/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Website m. karakterer til læge
Fra : marc1985
Vist : 517 gange
40 point
Dato : 02-07-09 16:19

Som overskriften siger, så ville jeg høre folk herinde, om det er lovligt at lave en hjemmeside, hvor "almindelige" mennesker kan gå ind og give sin praktiserende læge "karakter" el. en rating, på forskellige punkter, såsom venlighed, tilgængelighed, kompetence, osv. og evt. skrive en kommentar om praksissen/lægen...

Er det lovligt ?

På forhånd tak,

Marc

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-07-09 16:24
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-07-09 20:17

Jeg har brugt denne side http://www.vavirk.dk/ til at give vores læge vores vurdering af ham, og jeg tror faktisk det er lovligt, men ved det ikke. Lægen/virksomheden får besked når man har lavet en vurdering.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 20:22

Der er rigtig mange lægehuse hvor de har en hjemme side,

og hvor du kan fortælle dem hvad de dur til og ikke dur til, og så smide en spand lort i hovedet på dem, det er ganske lovligt, for så kan man se,
at det er ikke det røvhul, man skal søge lægehjælp ved,

Kommentar
Fra : marc1985

Dato : 02-07-09 21:11

@ bentjuul : Har lige været inde på www.vavirk.dk, men vil gerne lave en hjemmeside, der kun går ud på at bedømme praktiserende læger/speciallæger.

@ vic2000 : Ville gerne samle alle brugeres vurderinger over hele landet, istedet for at man skal ind og søge på hver enkelt læge...

Kommentar
Fra : marc1985

Dato : 03-07-09 07:03

Men kunne godt tænke mig at få et helt sikkert svar på om jeg ville overtræde nogen love, ved at oprette sådan en hjemmeside som privatperson ?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-07-09 08:23

vic2000 : Ville gerne samle alle brugeres vurderinger over hele landet, istedet for at man skal ind og søge på hver enkelt læge
Citat

Det lyder som en knald god ide, også specielt for os som er i gr, 2

sygesikring,

Du kan oprette dine oplysninger på f.eks en hjemmeside,

uden og komme i konflikt med loven, selvfølgelig skal du fra sige dig

og give erstatning såfremt oplysningerne ikke er rigtige,

men ellers bare klø på. giv mig linken til siden, når du er kommet så langt

mvh fra
kjeld, som susser rundt i det ganske land.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-07-09 12:53

Citat
Men kunne godt tænke mig at få et helt sikkert svar på om jeg ville overtræde nogen love, ved at oprette sådan en hjemmeside som privatperson ?

Spørg datatilsynet !