/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Kan jeg blive ejedomsmægler?
Fra : katharinaslot
Vist : 374 gange
20 point
Dato : 02-07-09 09:04

Hej..!

Jeg er helt nye her inde har set nogle andre indlæg og tænkte det måske kunne være der var nogen her inde der kunne hjælpe mig..!

Jeg har den 4året salgsassistent uddannelse på hg, og syntes nu jeg vil ud og prøve noget nyt inden for salg.! Jeg har stort interesse for bolig og mit spørgsmål kommer så nu, hva skal der til for at jeg bliver den udvalgte for en elev plads? er min uddannelse for lav? hva skal jeg starte med? og hvor kan jeg finde oplysninger om det..?

Hva ligger elev lønnen på? og hvor kan jeg læse om dette..?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 09:13

Er du god til at sælge. og god til at købe in d, ( god købmandsskab,)

hvorfor så forære noget væk,

du begøver ikke nogen praktik plads, for at blive ejendomshandler.

start op sideløbende med dit arbejde pt, og behold selv hele fortjensten,

mvh
kjeld

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-09 09:24

Det er vel ikke helt fremmed for Dig at branchen mildt sagt ikke tjener meget i denne tid, så chancen for en elevplads er lille.

Kommentar
Fra : katharinaslot

Dato : 02-07-09 09:30

hehe nej men tænkte at de jo nok ville fyre den fuldtidansatte for at spare penge også få en elev.. og må sige bruger man nogle år på nette kan det være der er gang i den igen..!:)

Kommentar
Fra : katharinaslot

Dato : 02-07-09 09:31

kjeld tror lidt det er fordi det keder mig.. Men kan sakkens forstå dig..:)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-09 09:36

Citat
start op sideløbende med dit arbejde pt, og behold selv hele fortjensten,

Noget være vås

Læs om uddannelsen her

http://www.de.dk/Kurser+og+karriere/Saadan+bliver+du+m%C3%A6gler/

http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=jobb-ejendomsmaegler

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 09:36

ja brug et par år til at lære købe loven uden ad,

kender du så e,v,t en som skal have sit skur solgt, så tilbyd dig selv som sælger,
du kan selv købe bogen om ejendoms handel, hvad der er en fordel og kende til.
mvh
kjeld

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-09 09:42

Hvis Du kan sælle Kjelds bopæl for over en hund er Du udlært......

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 10:06

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
kjeld tror lidt det er fordi det keder mig.. Men kan sakkens forstå dig

Over hele hovedet ikke,

Glem dette med at nasse på et firma, som skal give dig noget for notting,

og glem hurtig alle de dejlige blå lys til links, som ellers der bliver disket

op med, jeg har på fornemmeren at du gerne vil være en af dem,

som kan tage en hus/skur ejer i røven for en god pose penge, på lige

fod som de eksisterende ejendomshandler gør, lad være med at gå over bækken, efter vandet,