/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
eternittag
Fra : ara
Vist : 1155 gange
50 point
Dato : 01-07-09 22:10

Hej.

Kan det betale sig at få renset sit tag, eller er det bedre at købe et nyt eternittag.

Hvor længe kan man forvente at det nye tag vil holde?

mvh

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-07-09 22:20

Citat
Kan det betale sig at få renset sit tag, eller er det bedre at købe et nyt eternittag

nej det er det ikke, du skal så vit muligt beholde dit gamle tag, hvor gammel er det,

det med asbest i er dobbelt så stærk som de nye tag typer.

vil du selv rense det, så kan du låne en prof, rensemaskine, her ved mig, hvor du står

97% af tiden ned på jorden, og så fiser maskinen op og ned og renser dit

tag, bare super fin
kjeld

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-07-09 22:23

det er fra 1977.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 22:24

Der er kun 15 år's garanti på de nye tage

Vi skiftede vores gamle tag ud, og efter et par år begyndte det at skalle.... vi fik så et nyt af Eternit fabrikken, det var der heldigvis ingen problemer med, men irriterende at skulle til at skifte igen

Hvis jeg skulle vælge idag, ville jeg rense og male det - under ordnede forhold - alt for mange sløser med sikkerheden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 22:25

Vores var fra 1962, så hvis jeg var dig ville jeg rense og male det

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-07-09 22:31

Et godt gammelt tag med asbest i holder praktisk talt evigt

Det kan godt svare sig at få det malet, som nævnt.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-07-09 22:31

okay. det tror jeg så jeg vil.

Jeg har fået et tilbud på 18.500 for ca 150 mm2 incl 10 års garanti.

Men kan vel ikke bruge garantien til meget. Firmaet kan jo bare lukke
og starte op som nyt igen om f.eks 5 år?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 22:40

Citat
Men kan vel ikke bruge garantien til meget. Firmaet kan jo bare lukke
og starte op som nyt igen om f.eks 5 år?

Desværre ja, men du kan da håbe at du aldrig får brug for at finde ud af om de er lukket

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-09 05:05

Hvis din tagmaler er medlem af byggarantiordningen kan du få erstatning i 5, mne ikke 10 år, også selv om firmaet lukker. Så check at firmaet er med i ordningen

http://www.byggaranti.dk/til+forbrugere/find+h%C3%A5ndv%C3%A6rker+med+garanti

Det skal sammenlignes med, at garantien på et nyt tag kun er 15 år, og et nyt tag koster langt mere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-09 08:06

Når firmaet går i gang så hold øje med at de behandler eterniten under forsvarlige forhold, Du kan selv blive stillet til ansvar hvis der slipper støv ud i miljøet.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 09:02

Citat
Du kan selv blive stillet til ansvar hvis der slipper støv ud i miljøet

gammel dame ved KØGE som gerne ville have et flot tag igen, ok

men det kostede hende 287,000 kr + moms for at få ryddet op,

brug lille kjeld,s rense maskine der skal man ikke opsamle vaskevandet

er godkendt, af de strengeste Miljø krav, der stilles.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-07-09 20:40

Citat
brug lille kjeld,s rense maskine der skal man ikke opsamle vaskevandet

er godkendt, af de strengeste Miljø krav, der stilles.

Den var sgu go....

Ka da lige love dig at du skal opsamle vaskevand fra afrensning af asbest.... Hvis du stadig vil påstå du ka mekaniskrense/vaske det uden vil jeg gerne se godkendelsen?????

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-07-09 21:23

Citat
Den var sgu go....

Ka da lige love dig at du skal opsamle vaskevand fra afrensning af asbest.... Hvis du stadig vil påstå du ka mekaniskrense/vaske det uden vil jeg gerne se godkendelsen?????

JAMEN SÅ KAN JEG LOVE DIG FOR AT DET SKAL DU IKKE

VED AT BRUGE KJELD,S RENSE MASKINE, LIGE PT, LIGER DER TO

STK. PÅ LAGER, SOM DU KAN KØBE BILLIGT MED ALLE DE

GODKENDELSER DU VIL HAVE,

kjeld

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 05-07-09 21:26

Jamen så ser jeg gerne du lige klasker godkendelserne på her så vi ka se dem!!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-07-09 22:11

Citat
Jamen så ser jeg gerne du lige klasker godkendelserne på her så vi ka se dem

Har du lus ?? eller masser af hud orme ??? eller en grov "" karl"" ????

kjeld kan og vil ikke forstå, og bruge blå blink, sooory link, her på forsiden, beklager junge gutten,

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 05-07-09 22:33

Synnes nærmere her lugter af rævekager eller klemte kjeld......