/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Kano tur med øl, hovedpine
Fra : hotstuff_II
Vist : 1213 gange
100 point
Dato : 01-07-09 20:24

Hej derude.

Nu står vi og skal på kanotur med arbejde, det har vi været de sidste mange år. Og der kommer altid en masse øl med i kano ;)) Men mit spørgsmål lyder på hvordan jeg undgår hovedpine i løbet af dagen. Har altid vildt ondt i hovede op af dagen. Og ja det er fordi vi for masser af øl ;) Men er der nogle der har nogle råd til hvordan jeg undgår at få så ondt i hovede. Ved godt man skal drikke masse af vand. Men andre ting man kan gøre.??

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 01-07-09 20:27

Sørg også for salt, f.eks kan det hjælpe med chips

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-07-09 20:37

læger siger spis ikke mere end max 5 gr, om dagen, derudover er meget usundt, tag en pakke pinex med og tag en sådan hver 3 time, så får du ikke ondt nogen steder og kan drikke dig en skid på. eller køb en ½ liter piskefløde, og ta et par mundfulde af det, hver anden time eller tre

salt øger bare tørsten, og da i har nok væske så bare hæld på. god tur-

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-07-09 20:39

Det lyder som da vi var unge
Du skal som du selv skriver sørge for at drikke en masse vand.
Og som nordsted1 skriver sørge for at få salt.
Derudover skal du også sørge for at få sukker.
Vores celler er opbygget af netop disse 3 ting.
Altså ...vand , sukker og salte.
DSrik noget saftevand indimellem derfra får du sukkeret spis noget salt og drik vand.
Hvis det ikke virker så smid øllerne i vandet og tag 2 kodimagnyl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 20:42

Medicin og alkohol er en dårlig blanding, jeg ville højst tage en pille inden sengetid, og er den stadig høj om morgenen, ville jeg tage en enkelt pille mere...........eller en reparationsbajer, så den er kørende igen

Det sidste er det sjoveste

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-07-09 20:47

Det er en meget dårlig ide at slukke tørsten med øl da alkohol er vanddrivende, og det er delvis dehydrering der giver hovedpinen.

Hvis Du stadig bliver dårlig så lad øllet være, eller bliv hjemme.

Selv har jeg det dårligt med øl ude i stegende sol og vil hellere have kold hvidvin hvis der endelig skal være promiller med.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-07-09 21:15

spørg lægen som vil sige hold dig langt væk fra salt,

en sådan sidder og kikker med på skærmen her, pt

pinex giver dig ikke hår mave, men det gør kodimagnyl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 21:39

Helbredelse eller lindring
Mineralvand før man går i seng eller samtidig med alkoholindtagelsen.
Pickles, dåsefisk eller andre mineralrige levnedsmidler.
Mild kaffe
Tomatjuice
Hovedpinepiller (i nogle tilfælde)
Sukkerholdige fødevarer
Salt
Reparationsbajer (eller andre alkoholiske genstande)
Frisk luft
Varmt karbad
Søvn
Fastfood menes af mange at have en gavnlig virkning
Kaste op (dette har bedst virkning så tidligt som muligt, helst inden man går i seng)
Sex
Det handler om at genoprette salt/sukker-balancen, da alkohol mindsker kroppens evne til at binde og optage væske. Derfor kan det have god effekt at spise virkelig salt lakrids og drikke sukkerholdigt vand, sodavand for eksempel inden man går i seng.

Hvis man kan få sig selv til det, kan man undlade at sove helt ud (nøjes med 4 - 5 timers søvn), og vågne, inden symptomerne sætter ind, spise sin morgenmad, og så lægge sig til at sove igen. Dette har, når det virker, den effekt, at man vågner, mens man stadig er påvirket, og man kan så indtage føde, der genopretter forskellige af kroppens balancer samt giver ny næring til kroppens forskellige funktioner. Når man så lægger sig til at sove igen, er symptomerne svagere, og man oplever dem ikke, fordi man sover. Når man har sovet ud, burde man være nogenlunde frisk nok til ikke at skulle spilde sin dag i sengen med en spand ved siden af.

http://da.wikipedia.org/wiki/T%C3%B8mmerm%C3%A6nd

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-07-09 21:55

Citat
spørg lægen som vil sige hold dig langt væk fra salt,
Citat
pinex giver dig ikke hår mave, men det gør kodimagnyl

DET SKAL DU SQ IKKE LÆRE EN GAMMEL ROTTE SOM MIG.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-07-09 08:24

brug også hat eller kasket

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 22:39

Pia din gl, rotte,??

Der er på nogen hvor røvhullet er stort, og så nogen hvor den er normal.

men pia du skal huske at bruge hat eller kasket, hvis du indtager

kodimagnyl og salt, husk det så,

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-09 12:56

Citat
men pia du skal huske at bruge hat eller kasket, hvis du indtager

kodimagnyl og salt, husk det så

Og du snakker og R* går

Når/hvis en dag du kommer så langt , hvad jeg tvivler på , at du ved hvad du snakker om ........................ så kan du vende tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : hotstuff_II

Dato : 16-09-09 21:21

Tak for svaret Nordsted1.