/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vægbeklædning til bruseniche
Fra : egsmark
Vist : 3956 gange
500 point
Dato : 01-07-09 13:33

Ifm. "forskønnelse" af bruseniche i udlejningssommerhus opført i træ i 1991 har jeg brug for rådgivning vedr. en evt. udskiftning af laminatplader som de 3 vægge er beklædt med fra gulv til loft eller hvis muligt en eller anden form for selvklæbende film/materiale til vådrum, som måske vil være en billigere løsning end nye laminatplader. (Loftet er ludbehandlet træ og der er klinker i gulvet).
Jeg vil helst undgå murerarbejde (fliser).
Hilsen Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-09 14:10
Kommentar
Fra : lonek63

Dato : 01-07-09 14:11

Hej
For at få rummet vådrumssikret, skal væggene laves tætte. Vi har selv benyttet Flüggers vejledning til behandling af vådrum, og derefter sat linoleum op, der svejses sammen i hjørner og skaringer (med svejselim) så holder det evigt.
Du kan også beuge forankringsgrunder, derpå glasvæv sat op med vådrumsklæber og derefter en god maling. Det har den fordel at du kan male efter behov

Du siger det er laminatplader, der burde det være nok med et lag "gummihud" og så limning af linoleum derpå. held og lykke

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-07-09 14:26

du skal være opmærksom på, at et badeværelse beklædt med vinyl, kan give problemer med forsikringsselskabet hvis det ikke er lavet af en autoriseret gulvmand.
men ellers er det en udmærket løsning.
men det er bestemt ikke billigere end at sætte fliser op.

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 02-07-09 10:39

Tak for alle forslag/kommentarer. Da jeg desværre ikke er "gør det selv mand" vil arbejdsløn ifm. de 3 forslag betyde en del. Som sagt bruges huset mest til udl. så derfor stor vægt på styrke/holdbarhed og så er problemet jo altså "kun" kosmetisk (laminatpladerne er blevet grimme forneden) Forslag som støbt kabine eller fliser på væggene virker derfor lidt voldsomme og håndværkere er dyre i drift . lone63's løsningsmodel lyder derfor som det mest overkommelige praktisk og økonomisk. Hvis ikke jeg kan opdrive en handymand til tjansen, hvilken type håndværker kontakter man så ? Kan nogen ud fra erfaring gi' et ca. bud på materiale og monteringspris ? Pladerne måler hhv. 95 x 230 og 80 x 230 og 95 x 230 cm. På forhånd tak!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 11:01

har fulgt tråden

hvis du bruger, max 10 minutter også selvom du ikke er gør det selv manden,
og bruger en polic som vi bruger til både, så vil du få dig nye vægge igen,

og har du et billede fra nyt, så vil du ikke kunne se forskel.

men du har en kæmpe fordel mere, vandet fra bruseren vil præle af de næste to år.

mvh
kjeld

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 11:12

jeg skal gerne give dig tlf, nr, til firmaet som du kan få det ved, hvid du har interresse,
får du lidt i overskud, så giv dine have møbler, en tur af det, meget
nem at arbejde med,

mvh
kjeld

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 02-07-09 13:23

Hej.
Nu er det nok ikke linoleum lone63 har på væggene, men vinyl.
Du kan få et gulvfirma til at give et tilbud.
Det er svært at skønne uden at have set det, men omkring 6-7000 + moms

Jes

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 13:49

Citat
men omkring 6-7000 + moms

hvorfor bruge så mange penge på så lidt, når max 200.oo kr rækker, ???

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 02-07-09 15:34

Jeg har læst indlæggene og tak for dem alle. Inden jeg ta'r en endelig beslutning vil jeg lige ofre lidt tid på at "google" vic2000's meget billige løsning. Hvad er produktnavnet på den polic (du mener nok polish) som du anbefaler og meget gerne osse tlf.nr. på en forhandler - nogle brugbare links vil osse være fint. Hilsen Ole

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 03-07-09 10:33

Desværre viste det sig at løsningen med glasfiber polish ikke var tilrådelig iflg. forhandler, så jeg giver lige tråden en chance til. Måske skal jeg "bare" ha' fat i noget vådrumsmaling til de 3 laminatplader i brusenichen ? Skulle nogen ha' erfaring i den retning hører jeg meget gerne. Det er vigtigt med brugbare forslag men kan ikke hæve pointtallet udover de 500 som allerede er sat på spil
Mvh. Ole

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-07-09 13:48

Citat
Desværre viste det sig at løsningen med glasfiber polish ikke var tilrådelig iflg. forhandler,

du skulle så fortælle forhandleren hvad polishen skulle bruges til og ikke at den skulle bruges til glasfiber laminat, for gør du det, så får du det du har brug for,

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 03-07-09 15:19

Jeg oplyste forhandleren grundigt om mit behov og om de fysiske forhold. Et tip om at glasfiber polish måske kan anvendes til laminatplader betyder ikke automatisk, at der er tale om "glasfiber laminat". Glasfiber dukker først op i tråden ifm. vedligeholdelse af båd. Selv om jeg ikke er sagkyndig, mener jeg heller ikke at laminat kan sidestilles med glasfiber, og det var nok osse grunden til forhandlerens
indstilling.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-07-09 19:11

Ole ved at jeg har snakket med dem, og forklaret dem dit problem,

så gør dig selv den tjenste og ring igen, for så vil du få det du har

brug for og ikke noget andet, gutten du har snakket med har kun været i firmaet i 5½ måned og kender ikke noget til dit problem, men har stået
i en farvehandel og smidt problemer over disken for kunderne ved at bruge
væv og maling,

men ole, hvis ikke du vil høre efter et prof, råd, det hverken kan eller vil jeg gøre noget ved. ole der er nogen som tror de er specialister efter 2 måneder,
i et firma og da har du så været uheldig, lars beklagede og vil bede dig om at ringe igen,