/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Campingvogn 12 volt strøm
Fra : mubbur
Vist : 1530 gange
100 point
Dato : 30-06-09 21:12

Hej er der noget som har et tips om hvordan, man kan lave vognen om til 12 volt, så man kan bruge lys, i vognen og vandpumper, har el og gas køleskab

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-06-09 21:30

træk en ledning rundt til de steder som du skal bruge strøm ude fra dit

lys stik, til campingvognen,

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 30-06-09 21:42

Prøv at gå ind på www.dcu.dk oppe i toppen - campister imellem - ude til venstre - søg

og skriv så søgeordet der, så kommer der garanteret noget du kan bruge.

Er du selv medlem af dcu,kan du selv stille spørgsmålet

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-06-09 22:28

nordsted la nu vær med at gør dig klog med dine blå link, snart du ikke ved en ski mere om stræm og campingvogne, fin noget om vejviserstave i stedet, og gør dig klog på dem igen,

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-06-09 22:39

detmå da være en mærkelig campingvogn, hvis der ikke er lavet 12 volt installation i den.
normalt er der en lader/omformer og et alm bilbatteri i vognen, og alt lys kører på 12 volt. de fleste køleskabe kan også køre både på gas og 12 volt. og mange af slagsen kan også køre på 220 volt. så mon ikke du bare skal have kigget lidt i kistebænkene og fundet stedet hvor installationen er lavet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-06-09 22:51

trimare46.... det afhænger jo af alderen på campingvognen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-06-09 22:53

vic2000... du taler som du har forstand til............hvilket vil sige NUL

mubbur.... gør dig selv den tjeneste at blackliste vic2000 hvis du vil have et nognelunde anstændigt svar - det har snart alle kandubrugerne gjort

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 30-06-09 23:01

Hej alle tak for jeres svar, jeg var ellers inde på denne side http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/12volt.asp
og fant en masse svar, og der er ingen batterier i min vogn,

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 30-06-09 23:02

Tak for svaret Nordsted1.