/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Tændvæske på bukser
Fra : timses
Vist : 2262 gange
500 point
Dato : 29-06-09 12:16

Jeg har fået tændvæske/lampeolie på mine bukser. Bukserne er i det her ligesom faldskærmsstof som ikke tåler meget høje vaske temp. Please nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-06-09 12:27

Der er et par løsningsforslag her

http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=198

håber det lykkedes for dig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-06-09 13:17

Opvaskemiddel smørres på hele pletten, puttes i vaskemaskinen - og så skulle de gerne være rene.

Kommentar
Fra : timses

Dato : 29-06-09 13:20

Vil tilføje, at jeg har forsøgt med opvaskemiddel... uden held

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-09 13:23

Hej og ØV ØV.
Citat
Vil tilføje, at jeg har forsøgt med opvaskemiddel... uden held

Prøv lige en gang til.
Du skal smøre det HELT ind i stoffet.
Lad det ligge i en POSE til dagen efter og vask det så ved de højeste grader det tåler.
Så tror jeg det ordner sig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-09 13:28

Hov ...iler lige med at sige at jeg også har bukser i samme stof.
Jeg vasker altid på 60 grader.
Der er intet sket ved det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-06-09 13:38

I mit link, står også nævn opvaskemiddel... hvorefter tøjet lægges i en plastpose 4-5 timer

Men jeg tror desværre ikke du kan få det af på denne måde, når du først har vasket bukserne

Hvis det var mig, ville jeg nu prøve forslag 3 fra linket...........da mine unger var små,brugte jeg svarfega til olie/græspletter, så i stedet for Plum, ville jeg bruge det (plum er rødt og ikke altid nemt at få af tøjet igen)

http://www.samvirke.dk/samvirke/mad/brevkasse/L%C3%A6sernes%20egne%20r%C3%A5d%20og%20tips/Sider/Svarfega%20til%20pletter.aspx

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-06-09 14:00

Hvis andet ikke hjælper, så er der katastrofemodellen. Du putter hele buksen i tændvæske og vasker dem derefter. Så er der en stor plet som ikke ses. Har set det praktiseret med tepletter på en nederdel, som var lavet af noget vildt dyrt kashmiruld. En stor balje te blev kogt og afkølet og i med kluden. Det virkede. Aftenen og nederdelen var reddet og modellen havde ingen nederdel på

Kommentar
Fra : timses

Dato : 29-06-09 14:11

He he tændvæske bukser.. ja det må siges, at være en katastrofe løsningsmodel .
Jeg tror desværre ikke opvaskemiddel modellen virker, da de osse lå og trak inden jeg vaskede dem, og pletterne var stadig lige så fremtrædende.. bukserne må højst vaskes ved 40 grader.
Prøver lidt forskelligt og vender tilbage.. men tak for jeres svar Uddeler point når den bedste løsning er fundet..
Kunne måske osse bare sætte ild i bukserne, god optændning

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-06-09 14:15

Citat
bukserne må højst vaskes ved 40 grader.

Ved det men prøv alligevel på 60 grader...det gør jeg ALTID.
Der kan jo ikke ske noget ved det....man kan jo ikke gå med den som de ser ud nu

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-06-09 14:22

en tændstik

nu er det vel ikke hvide bukser??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-06-09 14:22

Citat
Prøver lidt forskelligt og vender tilbage..

Det er jeg ret så sikker på kun forværrer det

Det er efterhånden mange år siden jeg brugte svarfega, nu er jeg blevet mere moderne... jeg bruger nu

VK kemi, universalrens

Afskrift fra flasken

Særdeles effektiv til afrensning af snavs, fedt og olie på alle overflader der tåler vand

Jeg har købt det i et campingcenter, vi bruger det til at vaske vognen, gulvtæpper, snavsede/umulige pletter af med

Du kan prøve at ringe til VK kemi, og spørge hvor den nærmeste forhander findes

tlf 48488584

Pris ca kr. 100 1 liter... (kan også fortyndes)

Fremgangsmåden med pletter - jeg sprøjter vædsken på og lader det sidde ca 10-15 min, og vasker tøjet alm i vaskemaskinen

Kommentar
Fra : timses

Dato : 29-06-09 15:01

Nordsted jeg har fundet noget håndrens der bruges af mekanikere.. SaBesto fra Würth, dette bliver det jeg prøver. Vender tilbage med effekten.

rotw nej bukserne er ikke hvide.. lys armygrøn

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 29-06-09 15:12

timses.... både svarfega og plum er håndrens mest brugt af mekanikere, men plum's røde farve kan være svær at få af, ... den grønne svarfega går altid af, selv om den ser lige så giftig ud som den røde

Hvilken farve er SaBesto fra Würth... mon ikke du skal prøve det på noget andet tøj først, for at se om du kan få en evt. farve af??

Jeg tror det er vejen frem, men ellers må du investerer i VK kemi...........jeg bruger forresten og VK kemi, til når jeg skal vaske træværk ned, inden det skal males, jamen det kan bruges til næsten alt, også selv om du har vasket bukserne, er jeg sikker på det kan bruges

Håber stadig det lykkedes for dig

Kommentar
Fra : timses

Dato : 29-06-09 15:18

SaBesto er råhvid Nordsted , jo jeg prøver det af først.. ellers må jeg jo som du siger prøve VK kemi

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-06-09 15:49

Citat
Kunne måske osse bare sætte ild i bukserne
Et godt råd....tag dem af først

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 29-06-09 16:45

timses
Du må virkelig undskylde jeg har ikke et blå blink,sory jeg mente link.

da jeg ikke ved hvor i landet du bor,

men det aller bedste for dig og dine Bukser, Behold dem på og tag

til stranden og bad og svøm dig mere smuk end du nok er i forvejen,

du vil måske blive nødt til at bade et par gange, men så har saltvandet

vasket din plamage af super mands bukserne, og du er blevet mere brun

i overfladen der er 99,9999 % ok garanti for at det viker,

kjeld

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-06-09 20:06

Hmm, så skal der da bades lige op af Cheminovas gennemtærede tønder ved Ringkøbing

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-06-09 07:06

Citat
snavsede/umulige pletter af med
fra nordsted

Det er sq utroligt hun er, her på kandu endnu, at hun ikke er kommet

til ar joske // og kløjs i det selv, når hun fiser rundt, og er Stav svinger på veje og Rundkørsler, ""Ja ""

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-06-09 07:17

Knyt din ubegavede mund stjernepsykopat

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-06-09 13:47

SÅ Krummen!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-06-09 22:51

Ked af det Moster, ved godt at det ikke er noget for en dames ører men den slags menneskelige affald som TOTALIDIOTEN vic2000 har jeg INTET tilovers for. Og med hans adfærd og hjernedøde crap:

Citat
timses
Du må virkelig undskylde jeg har ikke et blå blink,sory jeg mente link.
da jeg ikke ved hvor i landet du bor,
men det aller bedste for dig og dine Bukser, Behold dem på og tag
til stranden og bad og svøm dig mere smuk end du nok er i forvejen,
du vil måske blive nødt til at bade et par gange, men så har saltvandet
vasket din plamage af super mands bukserne, og du er blevet mere brun
i overfladen der er 99,9999 % ok garanti for at det viker

kan han ikke være andet end et dumt svin samt en ualmindelig dårligt begavet psykopat.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-06-09 23:08

Der er jo ingen, der siger, at du behøver at æde det råt, væææl? Krummen

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-07-09 06:22

Nåååå nej

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-07-09 09:50

Citat
Der er jo ingen, der siger, at du behøver at æde det råt, væææl? Krummen

Krummen du har endnu ikke opdaget, jeg er dig en stor hjælp, til at du ikke skal på sygehuset, og pumpes ud, for dit halv// helt rådent
ædelse som har lagret sig op i kardavret på dig,

nu har du fundet en som du kan bræk dig over, uden det gør det mindste indtryk, på vedkommende, og du får ny ilt til ført pumpe værket, har du ikke fået det bedre krummen, siden vic, dukkede op,
ellers er der nok ikke anden redning med dig krummen, end så må der et par ekstra vic til, eller er det en dum ide krummen,

krummen den mere kloge, nare med lethed den mindre kloge, læg dig det bag øret krummen, men krummen jeg vil fan --- me gerne stadigvæk vide
hvad du drak af rødvin, og brugte af bestik, da du åd ""ram2,""

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-07-09 10:10

Citat
Der er jo ingen, der siger, at du behøver at æde det råt, væææl? Krummen

Citat
den slags menneskelige affald som TOTALIDIOTEN vic2000 har jeg INTET tilovers for

Krummen her er to meget vigtige citater for dig, som du burde læse rigtig mange gange. indtil du kan dem på nethinden uden af.

krummen at du æder noget rådt, det er meget farligt krummen,
du har 99,999999 % chance for at få Bindel ORM, og de æder dig op,
inde fra krummen, så pas endelig på med at det bliver gennemstegt,
inden du fylder på ådsel kardavret,

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-09 12:23

Så så børnlille

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-07-09 13:03

Hwa fanden er en Bindel ORM BÅTNAKKEDE 1/4HJERNE

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-09 20:05

Nå, dét ved du ikke? Krummen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-07-09 20:20

Såså, vic2000, det er altså ikke på Kandu at du skal pottetrænes.........

Godkendelse af svar
Fra : timses

Dato : 02-07-09 10:59

Tak for svaret Nordsted1. Håndrens fra Wûrth virkede....