/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
adopteret?
Fra : hlkn
Vist : 758 gange
200 point
Dato : 11-04-03 16:55

Min bedstemor Ellen Katrine Kristensen, født11-05-1878 i KBH,den KGL fødselsstiftelse,hendes mor er noteret som nr 196
I ft,1880, er hun plejebarn, hos Niels Hansen og Anne Marie Kristensen, i Store Linde by.I 1890, er hun noteret som
datter, af samme par.Hvor kan man finde ud af det.Manden var Landpost,og Murer.Der var 3 andre børn, i 1880,
Anne Marie, 13år, Niels Peder, 12år. Johanne Sophie, 1år.Alle med efternavnet Hansen.I 1890, var der noteret 3 børn.
Anne Sofie. 11år. Ellen Kathrine Kristensen. 11år. Hans Erik. 1år. De 2 har efternavnet Hansen.Som det ses, har mand
og kone, ikke samme efternavn, var det almindeligt dengang?Hun blev konfirmeret, 10-04-1892 ifølge Karise sogns
kirkebog, gift 20-07-1900 med Herman Michael Sørensen, blikkenslagersvend i Karise, måske faldet ned, og døde.
Hvis der er nogle som ved noget om ovenstående, hører jeg gerne fra dem.
HLKN.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 11-04-03 17:34

Du skal have fat i Udsætterprotokollerne, for at se om der evt skulle være betalt alimentationsbidrag. Jeg tror det ville være en god ide at kontakte rigsarkivet før du tager derind, for det er så vidt jeg husker sager der ligger på fjernlager.
Fødslen har du formentlig fra Kirkebogen? Det kunne også være der stod noget i Kirkebogen da hun kommer til sognet, men det er ikke sikkert.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 11-04-03 17:35

Du skal have fat i Udsætterprotokollerne og alimentationsprotokollerne, for at se om der evt skulle være betalt alimentationsbidrag. Jeg tror det ville være en god ide at kontakte rigsarkivet før du tager derind, for det er så vidt jeg husker sager der ligger på fjernlager.
Fødslen har du formentlig fra Kirkebogen? Det kunne også være der stod noget i Kirkebogen da hun kommer til sognet, men det er ikke sikkert.

Hilsen Lis