/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
komma fejl udelukkelse
Fra : svendgiversen
Vist : 1055 gange
71 point
Dato : 26-06-09 16:56

I løbet af 6-7 år på kandu, med flere tusinde svar, er jeg kun 2 gange tidlige blevet black listet...

Begge gange fik jeg andre brugere til at overtale spørgeren til at ophæve denne black listning.

Måske vil én af jer også forsøge denne gang?

Med et seriøst og rigtigt svar på spørgsmålet om komma fejl, forstår jeg slet ikke denne udelukkelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-06-09 16:59

Det går over min fatteevne at et spørgsmål om kommaer kan afstedkomme blacklistning. Det må da være spørgeren der er noget i vejen med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-09 17:02

Hvorfor sender du ikke et privat indlæg til spørgeren/brugeren ?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 17:15

til svendgiversn få da tippet med at gå ind af bagdøren ved Ans eller ham som er glad for sine egne kommentare bentjuul , de kender fiffet,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-09 17:32

svendgiversen

Hvis vi tænker på samme spørgsmål, så er vi jo ikke enige

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-09 18:02

Nej ans vi er ikke (helt) enige.

Men vi er enige om at det sidste komma skal være der.
Det første er valgfrit ifølge nyere tegnsætings regler...

Og nej, jeg vil ikke privat anmode om at få ophavet min black listning,
jeg ønsker spørgeren offentligt begrunder den, fortryder og ophæver den...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-09 18:08

Citat
Det første er valgfrit ifølge nyere tegnsætings regler...

Det er så der, vi er uenige

Ps .... jeg skriver ikke til en anden bruger for at få din blacklistning ophævet.

Jeg tager det selv som "en mand" hvis jeg bliver blacklistet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-09 18:16

Du tar det ikke som en mand ans,

black listning er den svage brugers våben, når argumentationen svigter...

Smager lidt af censur, og tidligere hvor jeg et par gange utilsigtet drillede lidt,
havde jeg det ikke så godt med at være blevet black listet,

denne gang tager jeg det roligt, fordi udelukkelsen jo helt tydeligt er ubegrundet...

Kommentar
Fra : FuglFinish

Dato : 26-06-09 18:38

Enten laver Peter lidt sjov, eller også vil han KUN have svar fra sine 2 favorit svarere.

Men hvorfor blackliste? Ikke nødvendigt - de kan jo godt få de 20 points alligevel.

FuglMinus, som godt vidste jeg blev blacklistet i samme øjeblik der kom et "pip".

Og det er jo helt OK.

Men ikke at svendgiversen bliver det.

Eller andre seriøse brugere.

FuglMinus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-09 18:52

svendgiversen det passer da ikke

Citat
denne gang tager jeg det roligt, fordi udelukkelsen jo helt tydeligt er ubegrundet...

Hvorfor så oprette denne tråd, hvor du beder om hjælp fra andre brugere, som skal hjælpe dig med ophævning af en blacklistning

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-09 18:58

Citat
Du tar det ikke som en mand ans

Måske er der noget om det, de fleste mænd er nogle tøsedrenge

Næ .... jeg tager det som en kvinde, der ikke græder snot over, at en tilfældig bruger på kandu har blacklistet mig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-09 19:20
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-09 19:53

>Bedstemor bliver altså snart utålmodig, Peter.

Bedstemor har i hvert fald ikke ret.

Og ja, hvis bisætningen ikke kan udelades, kan første komma udelades, men ikke det sidste...

Hvem vil viderebringe den stakkels vildledte Peter disse sandheder?

Hvem vil erkende sine fejl??

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 20:10

--------------------------------------------------------------------------------
Til Sådanne kommaproffessore,

der kan få en hel dag. til at trækkes om, hvor nu et komma, skal stå, er det, ikke kun på kandu, man går så helveds højt op i, hvor nu kommaet
skal stå. bruger de samme professore samme taktik, hvis nu der kommer en skrivelse fra kommunen, hvor kommaet ikke står korekt, at man så fare op på kommunen og skæller dem krukken fuld, og til slut siger, i skal
ikke regne med mig fremover, når i ikke kan sætte kommaet rigtigt, behøver i heller ikke sende mig min pension..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-09 20:13

Viv2000

Du er vist den sidste person der skal blande sig i grammatik-tråde

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-09 20:45

Selv tak, Peter.

Dette skulle have stået i spørgsmålet om komma placering, hvor Peter har akcepteret mit svar...

Men jeg er stadig Black Listet???

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 20:54

Citat
Du er vist den sidste person der skal blande sig i grammatik-tråde

det har jeg sq heller ikke tænkt, mig og ville gøre, for det har ikke noget at
gøre med en mure ske, eller tommestok, men man kan, da ikke undgå, andet, og få den opfattelse, der må være noget ravruskende galt når der skriges om hjælp, en mursten har fire sider og holde styr på, her er et komma,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-09 20:55

Når man akcepterer et svar fra én man har black listet,
er det så det samme som at fortryde denne udelukkelse?

Det annulerer i hvert fald ikke black listningen, jeg kan jo ikke engang takke...

Er der fortilfælde hvor black listede bliver akcepteret og vinder svar points??

Accepteret svar
Fra : FuglFinish

Modtaget 71 point
Dato : 26-06-09 20:56

Det var mig, som skrev til Peter at han skulle ophæve den uretfærdige black liste af dig.

FuglMinus

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-09 20:56

Tak for svaret FuglFinish.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-09 21:08

Citat
Begge gange fik jeg andre brugere til at overtale spørgeren til at ophæve denne black listning.

Måske vil én af jer også forsøge denne gang?

Mangler du rygrad ????

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-06-09 00:18

Personligt, ville jeg være pisseligeglad, om jeg blev BL af klaphat Peter T. Har prøvet det, og det efterlod mig blot med en ligegyldig fornemmelse.

Til VIC2000, så er kommaer vigtige. (Til trods for det har jeg aldrig sat mig ind i metoden, og sætter derfor, ganske givet mine kommaer forkert). Men tilbage til vigtigheden, så se blot på dette lille dilemma:

I de gode gamle dage, i det vilde vesten, var en mand blevet dømt til døden. Han skrev til guvenøren og bad om benådning. Dagen efter kom der et telegram med teksten:
Fangen skydes ikke benådes.
Her er der stor forskel på, hvilken side af "ikke", kommaet står.